HTML

Számlálóm:

Könyvvásárló

Csak be kell írnod a keresőbe az írót, vagy a címet...

Hajók, gépek, tengerészek

Egy tengerjáró főgépészéről írt cikk hatására több hozzászóló lelkesedett a témáért, és ez a blog ezért jött létre. Tehát: hajókról, motorokról, főgépekről, kütyükről, gépészekről, kápók történeteiről és efféléről szól ez a blog. A hajó nemcsak tengeren jár, hanem minden vízen, a hajót nemcsak többezer kW-os gép hajtja, de a speedboat is ez a kategória.

Friss topikok

Link Wire

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék

adriai járat (1) ady (1) aka (1) államadósság (1) anekdota (2) aqaba (1) Aranykapu (1) Balázs Géza (1) Baltic Ice (1) bejrut (1) béla (1) Béla kaftán (10) béla kaftán (23) Berkeley Castle (1) bikaviadal (1) Bilbao (1) bizonyítványok (1) biztonság (2) black gang (1) blog (1) bodrog (1) bomb (1) bonzsúr indonézia (1) bős nagymaros (1) braila (1) Brindisi (1) Brunsbüttel (1) budapest (1) buék (1) Buga Jakab (1) Bukarest (2) bulvár (1) bunkerolás (1) c (1) chrys (1) Clavigo (7) Corvus J (1) costa concordia (11) costa crociere (1) Czakó Gábor (1) Dagenham (1) De Ruyter (1) distress (2) dsc (1) Dumbrody (1) duna (2) duna tengerjáró (1) Dunbrody (1) edmond (1) epirb (4) értékmentés (1) esküvő (2) evezés (7) fabiola (1) farbi (1) Farfaraway (1) farsang (1) félmilliomodik (2) fényképezőgép (1) Fluvius (1) fogászat (1) forróság (1) fotó (1) futball (1) garay (1) gdynia (1) genova (1) gépész (2) gépgyár (1) gépház (2) german sky (1) gmdss (4) hajó (9) hajógyár (1) hajókatasztrófa (1) hajósbál (1) hajózás (3) Három királyok (1) hibajavítás (1) honlap (1) hőség (1) huba (1) Humber (1) humber (66) humor (3) inmarsat c (2) internet (1) isartal (4) javítás (1) JFK (1) johanna (1) kalóz (1) kalóztámadás (4) karácsony (3) katalógusfeleség (1) Kécza Sanyi (8) keresés (1) kihajózás (1) kisbér (1) kk döntő (1) könyvkiadás (2) környezetszennyezés (1) Kossuth Rádió (1) Közelről (1) krakatau (1) kvargli (1) Labuan (1) láng (1) Legendás hajósok (1) Levi (1) lys (1) Lyubov Orlova (1) M/S Székesfehérvár (1) Magyar Nemzet Magazin (1) mahart (14) Maláj (4) Malajzia (2) marina di carrara (8) Marseille (6) mayday (1) mentés (1) mentőtutaj (1) milosz (1) minarik lászló (1) mini magyarország (1) MN Magazin (1) mob (1) moerdijk (1) moon (1) Mostaganem (1) Mr1 (1) ms (1) ms radnóti (1) MV Clipper Caraibes (12) mv humber (66) MV Isartal (1) MV Kambo (14) MV Petra (38) MV Priwall (16) nagyszekelyistvan.hu (1) napló (214) Napló (1) nato (1) navtex (3) New Ross (2) Niklas (8) Norb (1) norvégia (1) nosztalgia (1) novella (1) nyikolajev (1) nyugdíjas klub (1) óceáni (6) óceáni evezés (6) off (1) off hire (1) olvasás éjszakája (1) Oran (2) orosz (3) összeütközés (1) Padua (24) pancon 3 (27) Pelyhecske (1) Pierre (1) pireusz (4) Plomin (5) potyautas (3) president (15) privatizáció (1) rakonczay (8) rapid (1) reni (1) réni (2) rijeka (1) rotterdam (2) Santander (3) sart (1) Sauda (2) seremetyevo (1) sex (1) shanty (3) Sharpness (3) shelter (1) Shogun (1) spanyolország (3) statisztika (1) stratégia (1) Strzemionego! (1) sunndalsöra (1) surabaya (2) Svelgen (3) Swarzanegger (1) szarkeverés (1) szavak a hullámok hátán (6) széchenyi (1) székesfehérvár (1) szeremley (1) szingapúr (4) szótár (3) sztori (37) szuezi csatorna (2) tata (1) tengeralatti kábel (1) tengerész (1) Tengerészeti Világnap (1) Tengerészéveim (6) tengerésznóta (3) tengerésztörténet (6) tengerhajózás (5) tengeri körzet (1) térkép (1) terv (1) Tisztás (1) tricolor (1) Trieszt (1) trieszt (1) Tutajos (1) t com (1) új (1) újságcikk (1) union (1) Valencia (1) Van Damme (1) vasas (1) velence (1) venezuela (2) Veperdi András (6) vészhelyzet (19) vicc (1) video (3) videó (4) virág (1) vitéz (1) zátony (1) Napló (1) Címkefelhő

Nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar lesz újabb eset, amiről érdemes megemlékezni a vészhelyzetek kapcsán!

Nos, ma reggel (2012.03.08-án 08:00 órai hír, bár ez nem teljesen igaz időpont, de ebbe ne kössünk bele) a Maritime Bulletin hozta a hírt:

Március 6-én este a spanyol MRCC megszervezte egy német kereskedelmi hajóról kiesett parancsnok mentését a Gibraltári-szorosban.

German Sky

A hajó adatai: General cargo vessel (darabáru-szállító hajó) German Sky (név) IMO 9125047 (IMO nyilvántartási száma), dwt 4450 (horképesség), built 1995 (építési éve), flag Antigua (lobogója), manager WESSELS REEDEREI GMBH, Germany (Üzemeltető cég, én is hajóztam náluk).

A pozíció a sárga jelölőnél

A German Sky 21.30-kor jelentette, hogy a 39 éves orosz nemzetiségű parancsnok eltűnt a hajóról. Utoljára 18.00-kor látták, amikor a hajó 12,5 mérföldre volt délnyugatra Punta  Camarinaltól. MRCC Tarifa mozgósított egy helikoptert és két (mentő)hajót, ugyanakkor egy hajózási figyelmeztetést adtak ki a körzetben haladó hajóknak. A parancsnokot 23.40-kor fedezte fel egy járőrhajó, és kiemelték a vízből. Élt, de a hypotermia jeleit mutatta. A helikopter felvette a parancsnokot a járőrhajóról és a Cadiz melletti Jerezbe vitte.

Mit lehet mondani? Azon kevesek egyike, akit sikerült megtalálni, miután kiesett egy hajóról. Mondjuk, jó helyen esett ki, mert Gibraltárban mindig nagy a hajóforgalom, de nagy mázlista is, hiszen éjszaka találták meg! Ehhez igazán szerencse kellett!


 

Címkék: vészhelyzet mob german sky

17 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

http://shipengine.blog.hu/api/trackback/id/tr394297738

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.03.09. 09:06:01

A bejegyzésed bekerült a Mandiner blogajánlójába.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Zoarden 2012.03.08. 17:04:02

Milyen időben történt az eset?
Ha ninscs túlságosan erős hullámzás, akkor milyen okok vezetehetnek vízbeesésre...?
Északa hogy veszi észre egy heli a vízben úszó embert?
vagy esetleg volt valamilyen láthatósági emllény rajta...?
Nagy mázlsita, mert nem kis területet kellett érte átvizsgálni.

Seafalcon · http://szekelyistvan.hu 2012.03.08. 18:45:44

@Zoarden: Az idő nem volt rossz, de a tengervíz csak 15 fokos, így valóban mázlista!
Hogy mitől eshetett vízbe? Ki tudja? Lehet részeg, nagyon sok esetben ez az ok. Sétál, megcsúszik... de valójában nem lehet tudni.

Az éjszakai keresés csak reflektorokkal lehetséges, és ez még jobban megnehezíti a keresést, illetve csökkenti az esélyt a megtalálásra!

Ha lett volna láthatósági mellénye az maga csoda lenne! Mivel a teljes hírt lefordítottam, nekem is csak ennyi információm van az esetről.

Seafalcon · http://szekelyistvan.hu 2012.03.08. 19:59:04

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: 1. Mondjuk részegen. 2. Mondjuk rossz időben megcsúszik és kampó... de valójában nem tudom.

No.1 a szimpatikus megoldás.

drazsé 2012.03.08. 20:05:31

@Zoarden:

hello!

gyanakszom valami jobbfajta hőkamerára (elég nagy ott a forgalom, vélhetőleg költöttek rá)

viszonylag nagy távolságból ad jó képet és nem érdekli a sötétség

Seafalcon · http://szekelyistvan.hu 2012.03.08. 20:06:59

@drazsé: Ez valóban elképzelhető. A SAR (Search And Rescue) egységek a legmodernebb felszereléssel rendelkeznek.

Vu, de ja vu 2012.03.08. 21:41:38

Áh, érdemes volt lefekvés előtt átfutni a híreket:-)))

Ti, hajózási szakemberek (lehettek), világosítsatok fel, legyetek szívesek:

A hírekben (szomáli kalózok, NGC-hajós sorozatok és ismeretterjesztők stb.) szokás mondani, hogy "panamai, fidzsi, és még más képtelenebbnél képtelenebb (Járda-szigetek meg ehhez hasonló ismertségű) nemzet zászlaja alatt, orosz-német-amerikai-stb közismert nációjú legénységgel hajózó" tanker, teherhajó ebbe-abba keveredett...

Hogy lehet, hogy a hírekben nem hallani orosz-német-amerika-stb gyakori ZÁSZLÓ alatt közlekedő hajókról, amikor pl. az orosz legénységgel együtt elrabolt áruszállító után az Orosz Föderáció hadihajója startol, noha nem is orosz lobogó alatt közlekedett a hajó???

Egyszerűen nem emlékszem, hogy bármikor is valami nagy tengerjáró vagy tanker egy közismert ország zászlaja alatt hajózott volna, mintha a világ nagyhatalmainak nem is lenne tengeri flottája, csak a személyzetet adnák hozzá... Ellenben az nagyon is az övék!

Mintha 10 magyar kőműves vendégmunkás németországi balesetéért komoly diplomáciai adok-kapok kezdődne a két ország között, miközben kiderülne hogy egyébként egy albán vállalkozó alkalmazásában álltak volna.

Ez nekem fura és érthetetlen... Vagy csak nem figyelek eléggé?

Zoarden 2012.03.08. 22:24:02

@drazsé:
csak valami ilyesmi lehetett, mert reflektorral nagyon szűk sáv látható egyszerre.

eax_ 2012.03.08. 23:14:07

@Vu, de ja vu: En nagyon nem vagyok hajozasi szakember, de szerintem konyvelesi kerdesek vannak a dolog mogott.

Seafalcon · http://szekelyistvan.hu 2012.03.09. 06:47:37

@Vu, de ja vu: Akkor erről hamarost írok egy bejegyzést. Hosszú. Addig is, ha gondolod, olvad el ezt az írásom, kicsit rávilágít:

seafalconmesel.blogspot.com/2011/10/masik-holnap.html

@eax_: így is lehet mondani... a pénz beszél, a (sok nemzeti) lobogó eltűnik.

[Moha] 2012.03.09. 08:02:29

@Vu, de ja vu: A hajóknak nincs zászlója csak lobogója.:) A hirekben is helytelenül használják.;) Egyébként ez az első dolog amit egy kezdő hajósnak megtanitanak.:D

Kodomo 2012.03.09. 08:17:14

@[Moha]: Aztán lehet, hogy más nyelven meg bajban vannak emiatt? (zászló - lobogó)

zum trucc 2012.03.09. 08:20:09

Szergej fasza gyerek, nem fázik.
Gyere kicsi Pável, világíts a ....hőkamerável.

Neménvótam 2012.03.09. 08:24:54

@[Moha]: Akkor Nelsonnak a lobogóshajója volt a Victory?

Seafalcon · http://szekelyistvan.hu 2012.03.09. 08:44:28

@[Moha]: :)

@Kodomo: Nincsenek. Csak azt mondják, hogy a zászló olyan flag, amit rúdra szegeznek, a lobogó meg olyan flag, amit zsinóron húznak fel. :D

@zum trucc: :)

@Neménvótam: Nem. Zászlóshajója. De ugye a nyelvben a szavak jelentése megállapodás kérdése, és ez így alakult ki. Bár érdekes lenne utána nézni, miért.

Vu, de ja vu 2012.03.09. 18:38:55

@Seafalcon: Elolvastam, több mint érdekes...

A hajót hozza 7 náció, egyébként érintett további 10-14:-PPP

Gondolom, az adókerülés nem szempont:-)