HTML

Számlálóm:

Könyvvásárló

Csak be kell írnod a keresőbe az írót, vagy a címet...

Hajók, gépek, tengerészek

Egy tengerjáró főgépészéről írt cikk hatására több hozzászóló lelkesedett a témáért, és ez a blog ezért jött létre. Tehát: hajókról, motorokról, főgépekről, kütyükről, gépészekről, kápók történeteiről és efféléről szól ez a blog. A hajó nemcsak tengeren jár, hanem minden vízen, a hajót nemcsak többezer kW-os gép hajtja, de a speedboat is ez a kategória.

Friss topikok

Link Wire

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék

9/11 (1) adriai járat (1) ady (1) aka (1) államadósság (1) anekdota (2) aqaba (1) Aranykapu (1) Balázs Géza (1) Baltic Ice (1) bejrut (1) béla (1) Béla kaftán (10) béla kaftán (23) Berkeley Castle (1) bikaviadal (1) Bilbao (1) bizonyítványok (1) biztonság (2) black gang (1) Black Irish Band (1) blog (1) bodrog (1) bomb (1) bonzsúr indonézia (1) Bosuns Alphabet (1) bős nagymaros (1) Brindisi (1) Brunsbüttel (1) budapest (1) buék (1) Buga Jakab (1) Bukarest (2) bulvár (1) bunkerolás (1) c (1) capstain shanty (1) chrys (1) Ciprus (1) Clavigo (7) Corvus J (1) costa concordia (11) costa crociere (1) Czakó Gábor (1) Dagenham (1) dalszöveg (1) David Coffin (1) ddr. capt. Juba Ferenc (1) De Ruyter (1) distress (2) dsc (1) Dumbrody (1) duna (2) duna tengerjáró (1) Dunbrody (1) edmond (1) epirb (4) értékmentés (1) esküvő (2) evezés (7) fabiola (1) Fairport Convention (1) farbi (1) Farfaraway (1) farsang (1) félmilliomodik (2) fényképezőgép (1) Fluvius (1) fogászat (1) forróság (1) futball (1) garay (1) gdynia (1) genova (1) gépész (2) gépgyár (1) gépház (1) german sky (1) Ger Loughlin (1) gmdss (4) Greenore (1) Grip (1) hajó (9) hajógyár (1) hajókatasztrófa (1) hajósbál (1) hajózás (3) Hans Albers (1) Három királyok (1) hazautazás (1) hibajavítás (1) Hóki (1) honlap (1) hőség (1) huba (1) Humber (1) humber (1) humor (3) Husnes (1) inmarsat c (1) internet (1) Irish Rovers (1) ír népdal (1) isartal (4) Jachtnavigátor (1) JFK (1) johanna (1) John Kanaka (1) kalóz (1) kalóztámadás (4) karácsony (3) Karmöy (2) katalógusfeleség (1) Kécza Sanyi (8) keresés (1) Kıbrıs (1) kihajózás (1) kisbér (1) kk döntő (1) könyvkiadás (2) Kopervik (1) környezetszennyezés (1) Kossuth Rádió (1) Közelről (1) kvargli (1) Labuan (1) láng (1) Legendás hajósok (1) Levi (1) Le Havre (1) lirycs (1) lys (1) Lys Carrier (2) Lyubov Orlova (1) M/S Székesfehérvár (1) Magyar Nemzet Magazin (1) mahart (14) Maláj (4) Malajzia (2) Marseille (6) mayday (1) Mechanicy Shanty (1) mentés (1) mentőtutaj (1) minarik lászló (1) mini magyarország (1) MN Magazin (1) mob (1) moerdijk (1) moon (1) Mostaganem (1) Mr1 (1) ms (1) ms radnóti (1) MV Clipper Caraibes (12) mv humber (1) MV Isartal (49) MV Kambo (14) MV Lys Carrier (25) MV Lys Chris (46) MV Lys Chris 2 (26) MV Petra (38) MV Priwall (20) MV Priwall-2 (12) MV RMS Andromeda (57) nagyszekelyistvan.hu (1) Napló (2) napló (342) nato (1) navtex (3) New Ross (2) Niklas (8) Norb (1) norvégia (1) nosztalgia (1) novella (1) nyikolajev (1) nyugdíjas klub (1) óceáni (6) óceáni evezés (6) off (1) off hire (1) olvasás éjszakája (1) Oran (2) orosz (3) összeütközés (1) Padua (24) Párizs (1) Pelyhecske (1) Pierre (1) Plomin (5) potyautas (3) president (15) privatizáció (1) rabszolgaság (1) rakonczay (8) rapid (1) réni (2) rijeka (1) Santander (3) sart (1) Sauda (2) sex (1) shanty (23) Sharpness (3) shelter (1) Shenandoah (1) Shogun (1) Skinny Lister (1) spanyolország (3) statisztika (1) stratégia (1) Strzemionego! (1) sunndalsöra (1) Svelgen (3) Swarzanegger (1) szarkeverés (1) szavak a hullámok hátán (6) széchenyi (1) székesfehérvár (1) szeremley (1) szótár (3) sztori (37) szuezi csatorna (1) tata (1) tengeralatti kábel (1) tengerész (1) Tengerészeti Világnap (1) Tengerészéveim (6) tengerésznóta (22) tengerésztörténet (6) tengerhajózás (5) tengeri körzet (1) térkép (1) terv (1) The Dubliners (2) The Midshipmen Glee Club (1) The Pouges (2) The Seekers (1) Tisztás (1) Tolkien (1) tricolor (1) Trieszt (1) trieszt (1) Tutajos (1) t com (1) új (1) újságcikk (1) union (1) US shanty (1) Valencia (1) Van Damme (1) vasas (1) velence (1) Veperdi András (6) vészhelyzet (19) vicc (1) videó (4) video (3) virág (1) vitéz (1) Woody Guthrie (1) zátony (1) Kopervik (1) Napló (1) tengerésznóta (1) Címkefelhő

Ez az eset már nem annyira ifjú titánként esett meg velem. Elmesélve jobban ül, mint leírva, de próbáljuk meg.

Kellemes konténeres járaton voltam 2. tiszt.  A parancsnokkal együtt szálltam be, aki kettő darab női hölgyet is hozott magával, olyan 22- 25 éves korosztályban. A parancsnok maga 67 éves német volt. Az idősebbik leányzó a barátosnéja, a valamivel fiatalabb az unokahúga volt, na nekem vele lett dolgom.

Piszkos a fantáziátok, nem úgy. A leányzóról elsőre azt hittem, valahonnan Németország keleti részéből származik, és mamája tagja lehetett a német atlétaválogatottnak, nem egy Claudia Schiffer volt, na. A dolgom meg az volt vele, hogy a német hajózási főiskolára járt és első 6 hónapos gyakorlatára érkezett. Mivel a csúf mindig elfoglalt egy konténeresen, a harmadik tiszt pedig egy megbízhatóan alkoholista fülöp volt, hát én lettem a szárazdajka. Azzal az intelemmel, hogy tanítsam meg neki a tengerészlét alapjait, és nagyon figyeljek rá, baja ne essen, mert a barba nővérének egy szem gyereke, szemük fénye. Sok gondom eleinte nem volt a kiscsajjal, de a tengerészélet alapjait nem a 2. tiszt őrségében kell elkezdeni elsajátítani, de próbálkoztam, figyelt, kérdezett. Így teltek a hetek, hónapok, semmi különös nem történt, kivétel, hogy a kissé ittas tercó (3. tiszt) egyszer megpróbált kissé erőszakosan udvarolni a kadétnak, amikor felhorgadt benne a kakas. Mivel agresszív duhaj volt, kénytelen voltam két öltéssel összevarrni a száját, ahol felrepedt, miután lefejelte a tenyeremet. Hivatalosan a frissen felmosott lépcsőn csúszott meg.

A nyugalmas monotonitásból Kadétlány zökkentett ki. Csillagos este volt, olaj tenger, a Hold ezüst utat festett a vízre. Éjfél után jártunk pár perccel, a híd ablakánál a kávémat kavargattam és néztem kifele. Mellettem Kadétlány a teásbögréjét szorongatta, amikor megtörtént:

- Szekond ! (leírva second- a 2. tiszt megszólítása)

- Hm?

- Van egy kis problémám.

- Hm? Ha nem nőgyógyászati, halljuk.

- Hát… Terhes vagyok.

Püfff. Én itt lábon kihordtam gyorsan egy enyhébb infarktust. Megroggyanó térdeimet leplezve leültem a barba székébe. Pörgött az agyam, szívtam a cigiket. Mert azon túl, hogy ott és akkor a Kadétlány szolgálatra alkalmatlan vált, én bajba voltam. Mert nem lesz olyan ember, aki elhiszi nekem, semmi kzöm a dologhoz. Főleg nem az Öreg és német cégnél német barba haragját magamra vonni nem kellene.

- Kadétlány! Ez tuti?

- Igen. Késik. ( A mikulása).

- Mennyit?

- Már kettő hete.

Hmmm. Nem eszik olyan forrón a kását. A ciklus kimaradását okozhatja a fizikai megterhelés is. Terhességi teszt nincs a gyógyszerszekrényben. Egy hét múlva érünk Koreába. Ott partra csusszanok, és beszerzek terhességi tesztet. Egy hét alatt meg akár a télapó is megjöhet.

Nem jött meg. Azt most nem mesélem el, hogy mennyire komplikált Koreában terhességi tesztet vásárolni, az külön sztori, de azóta rühellem az aktivitit.

Hajóra vissza, Kadétlányt be a kórházba, annak is a fürdőjébe és a három különböző tesztert a kezébe nyomtam. Majd úgy toporogtam az ajtó előtt, mintha én lennék a majdani apuka. És legalább úgy reméltem, hogy negatív lesz az eredmény, mert az Öregnek nagyon nem akartam ilyen hírt elmondani.

Pozitív lett, mind a három. Na akkor lelkem felmegyek a nagybátyádhoz. Sajnos a barba házon kívül volt, a városban. Így az elkövetkező hat órában volt alkalmam vagy hatezerszer próbáltam le, miként közlöm az örömhírt vele. Pont az őrségem végén érkezett vissza a barba a hajóra. Gyorsan megkértem, hogy adjon pár percet, hogy átöltözzek, és szeretnék vele beszélni. Rendben, vár a kabinjában.

Átöltöztem, végrendeletemet megírtam és felmentem hozzá. A nappalijában találtam, a vásárfiát rendezgette.

-Na, mi a gond, second?

- Captain, üljön le, kérem.

- Minek?

- Mert úgy is le fog.

Leült az öreg, én meg töltöttem neki egy emberes adagot az asztalon álló whiskyből. Na, ekkor már gyanúsan méregetett. Mivel úgy hiszem jobb a kellemetlen dolgokat gyorsan közölni, nem lacafacáztam:

- Captain, Kadétlány terhes.

Miután letisztogattam magamról a rám köpött whiskyt, próbáltam válaszolni a kérdésekre. Az Öreg becsületére legyen mondva, eszébe sem jutott, hogy én lennék az apa. Viszont jóval nagyobb gondot okozott neki az, hogy ő miként mondja majd el a nővérének az örömhírt. 

Címkék: sztori béla kaftán

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://shipengine.blog.hu/api/trackback/id/tr585758964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

[Moha] 2014.01.15. 11:51:04

Nem derült ki, ki akasztott be neki? :D

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.01.17. 12:05:38

Ott a hajón nem. Később megtudtam.
süti beállítások módosítása