HTML

Számlálóm:

Könyvvásárló

Csak be kell írnod a keresőbe az írót, vagy a címet...

Hajók, gépek, tengerészek

Egy tengerjáró főgépészéről írt cikk hatására több hozzászóló lelkesedett a témáért, és ez a blog ezért jött létre. Tehát: hajókról, motorokról, főgépekről, kütyükről, gépészekről, kápók történeteiről és efféléről szól ez a blog. A hajó nemcsak tengeren jár, hanem minden vízen, a hajót nemcsak többezer kW-os gép hajtja, de a speedboat is ez a kategória.

Friss topikok

Link Wire

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék

9/11 (1) adriai járat (1) ady (1) aka (1) államadósság (1) anekdota (2) aqaba (1) Aranykapu (1) Balázs Géza (1) Baltic Ice (1) bejrut (1) béla (1) Béla kaftán (10) béla kaftán (23) Berkeley Castle (1) bikaviadal (1) Bilbao (1) bizonyítványok (1) biztonság (2) black gang (1) Black Irish Band (1) blog (1) bodrog (1) bomb (1) bonzsúr indonézia (1) Bosuns Alphabet (1) bős nagymaros (1) braila (1) Brindisi (1) Brunsbüttel (1) budapest (1) buék (1) Buga Jakab (1) Bukarest (2) bulvár (1) bunkerolás (1) c (1) capstain shanty (1) chrys (1) Ciprus (1) Clavigo (7) Corvus J (1) costa concordia (11) costa crociere (1) Czakó Gábor (1) Dagenham (1) dalszöveg (1) David Coffin (1) De Ruyter (1) distress (2) dsc (1) Dumbrody (1) duna (2) duna tengerjáró (1) Dunbrody (1) edmond (1) epirb (4) értékmentés (1) esküvő (2) evezés (7) fabiola (1) Fairport Convention (1) farbi (1) Farfaraway (1) farsang (1) félmilliomodik (2) fényképezőgép (1) Fluvius (1) fogászat (1) forróság (1) fotó (1) futball (1) garay (1) gdynia (1) genova (1) gépész (2) gépgyár (1) gépház (2) german sky (1) gmdss (4) hajó (9) hajógyár (1) hajókatasztrófa (1) hajósbál (1) hajózás (3) Három királyok (1) hibajavítás (1) honlap (1) hőség (1) huba (1) Humber (1) humber (66) humor (3) inmarsat c (2) internet (1) isartal (4) javítás (1) JFK (1) johanna (1) kalóz (1) kalóztámadás (4) karácsony (3) katalógusfeleség (1) Kécza Sanyi (8) keresés (1) Kıbrıs (1) kihajózás (1) kisbér (1) kk döntő (1) könyvkiadás (2) környezetszennyezés (1) Kossuth Rádió (1) Közelről (1) krakatau (1) kvargli (1) Labuan (1) láng (1) Legendás hajósok (1) Levi (1) lirycs (1) lys (1) Lys Carrier (2) Lyubov Orlova (1) M/S Székesfehérvár (1) Magyar Nemzet Magazin (1) mahart (14) Maláj (4) Malajzia (2) marina di carrara (8) Marseille (6) mayday (1) Mechanicy Shanty (1) mentés (1) mentőtutaj (1) milosz (1) minarik lászló (1) mini magyarország (1) MN Magazin (1) mob (1) moerdijk (1) moon (1) Mostaganem (1) Mr1 (1) ms (1) ms radnóti (1) MV Clipper Caraibes (12) mv humber (66) MV Isartal (1) MV Kambo (14) MV Lys Carrier (11) MV Petra (38) MV Priwall (20) nagyszekelyistvan.hu (1) napló (231) Napló (1) nato (1) navtex (3) New Ross (2) Niklas (8) Norb (1) norvégia (1) nosztalgia (1) novella (1) nyikolajev (1) nyugdíjas klub (1) óceáni (6) óceáni evezés (6) off (1) off hire (1) olvasás éjszakája (1) Oran (2) orosz (3) összeütközés (1) Padua (24) pancon 3 (27) Pelyhecske (1) Pierre (1) pireusz (4) Plomin (5) potyautas (3) president (15) privatizáció (1) rakonczay (8) rapid (1) reni (1) réni (2) rijeka (1) rotterdam (2) Santander (3) sart (1) Sauda (2) seremetyevo (1) sex (1) shanty (12) Sharpness (3) shelter (1) Shogun (1) spanyolország (3) statisztika (1) stratégia (1) Strzemionego! (1) sunndalsöra (1) surabaya (2) Svelgen (3) Swarzanegger (1) szarkeverés (1) szavak a hullámok hátán (6) széchenyi (1) székesfehérvár (1) szeremley (1) szingapúr (4) szótár (3) sztori (37) szuezi csatorna (2) tata (1) tengeralatti kábel (1) tengerész (1) Tengerészeti Világnap (1) Tengerészéveim (6) tengerésznóta (11) tengerésztörténet (6) tengerhajózás (5) tengeri körzet (1) térkép (1) terv (1) The Dubliners (1) The Midshipmen Glee Club (1) The Seekers (1) Tisztás (1) tricolor (1) Trieszt (1) trieszt (1) Tutajos (1) t com (1) új (1) újságcikk (1) union (1) Valencia (1) Van Damme (1) vasas (1) velence (1) venezuela (2) Veperdi András (6) vészhelyzet (19) vicc (1) videó (4) video (3) virág (1) vitéz (1) Woody Guthrie (1) zátony (1) Napló (1) tengerésznóta (1) Címkefelhő

 

Március 1. szerda, Marina di Carrara. Reggel bedöglött a kettes segédgép, ami eddig még működött. Így ott álltunk gép, és áram nélkül. M. Imó három óra alatt megjavította!

Egész nap várakozó állásponton voltunk, de senki se szólt hozzánk. Úgy látszik, valami nem stimmel, csak tudnám, hogy hol?

Vacsora görög vagdalt: darált marhacomb, hagyma, só, bors és összegyúr, majd faszénen megsüt, ehhez saláta és pita. Isteni, csak az a kár, hogy a tésztát nem ettem!

 

Március 2. csütörtök, Marina di Carrara. Egész éjjel esett az eső. Ez normális körülmények között nem bír hírértékkel, de most az a helyzet, hogy ettől bizony jól beázott a kettes raktár, mert az enyhe rollázástól (dülöngélés) a raktártetők dolgoznak, és oldalt, ahol habbal volt csak kifújva elválik a hab a fémtől és szépen becsurog az eső. És a 8-as és 9-es tetőszelvény között is beázunk.

Tegnap este a shipi meghozta a kuplungot, így mára már dolgozik mindkét segédgép, már tudunk , kiszívhatjuk a 10-es oldaltankot, ami lukas, és jön be állandóan a tengervíz.

Holnap állítólag elmehetünk, üzente Mr. C. a partról.

Nocsak, nocsak? Hogy neki milyen furmányos hírei vannak...

 

Március 3. péntek, Marina di Carrara. Reggel rosszat sejtettünk. Ha Cs. Gyula, a kápó mosolygós és vidám, az rosszat jelent! Csak akkor ilyen, ha valami elromlik, nem megy, ha bolondokházát csinálhat.

09.00-kor a hídon: közli a barbával, a főgép nem indul, melegítették, a próbánál derült ki, legalább egy nap a megjavítása. Tényleg volt oka az örömre.

Délután táviratot kaptam, Szabolcsot felvették a hatosztályos gimibe, a Móriczba. A „kis disznó” lusta tanulni a többi suli felvételijére, hát felvetette magát az első helyen megjelöltbe. Atyai szűmet büszkeség feszíti (remélem, ez bocsánatos bűn).

Este behozták a fuvarlevelet, az új EPIRB bóját és a barba útlevelét. Tehát indulhatunk!

Végre!

Illetve egy apróság: az EPIRB bójában a hajó hívójelét elírták: a V3PT4 helyett V3PTA. Így vészhelyzetben egy másik hajót keresnének a mentőegységek. Klassz! Bója ki − Genovába vitték −, és szentül ígérték, hogy holnap reggel nyolcra itt lesz! Hiszem, ha látom! Olaszok, péntek éjjel dolgoznának?!

Kaptunk még egy nyugodt éjszakát.

 

Március 4. szombat, Marina di Carrara, úton. Azt hiszem, elég szépen fogytam, a nadrágjaim nem vágnak. Talán szerencsére, nincs mérleg a hajón, így nem tudom ellenőrizni a súlyom és szemre még nem vagyok elégedett, ezért nem merek lazítani. Meglátjuk Szingában, mennyit sikerült leadnom. Amikor elkezdtem kb. 110 kiló voltam. A bokám már kevéssé fáj. Pedig attól féltem, hogy a minimum egy órás ugrálás ki dogja készíteni. Tegnap csináltam egy új kazettát, az összes gyors számot rávettem, így most nem tudok egy óránál többet ugrándozni, mert borzasztóan kifáradok.

Tegnap reggeli: három szelet sonka, paradicsom. Ebéd: egy tányér lencseleves (káposztás nokedlit nem ettem), vacsora két szelet natúr tőkehal (finom!).

Csoda történt: 09.20-kor bejött az EPIRB bója és 09.55-kor horgony a helyén, és megyünk! (Lám, ebben is tévedett a hosszú távú emlékezetem, bennem az élt, hogy 6-án indultunk el.) Készítettem egy rövidke videó felvételt, rá is tettem az időpontot. A srácok kérdezték is:

A Belizei Filmhíradó számára örökíted meg?

Szóval megyünk. A raktártetők centimétereket csúszkálnak oldalirányban. A szigetelés és a Ram-Nek a 2-3 szelvények között szinte azonnal elengedett.

Az időt félpofára kapjuk, jobbról és elölről, így aztán vacsora után irtó rosszul voltam, nem is tudtam mindent megenni, és majdnem kijött belőlem. Este nyolc körül Korzika takarásába értünk, így most már minden OK, tengerészek és vidámak vagyunk.

 

Március 5. vasárnap, úton. Szardínia szigete mellett hajózunk, ráhúzunk Szicília északkeleti csücskére.

A gépészek egész nap a kormányszektorból merték a vizet. Térdig ért. A kormánylapát tengely tömítése ment tönkre?

Vacsora pizza, én csak a rávalót ettem, így időben megvacsoráztam (kenyeret nem ettem!). Ugyanis Józsi elkezdte sütni az elsőt. Elmúlik negyed óra, a pizza szép fehér, mint a menyasszonyi ruha, a sütő pedig tök hideg. Tönkrement a tűzhely! Persze a szakács leleményes, rajta ilyesmi nem tud kifogni: a grillsütőben sütte meg a pizzákat. Milyen finom lehetett az alja! Hétre vége volt a vacsorának, akkor az elek jelentette: kész a tűzhely.

M. Pityu bácsi 60 éves, öreg második gépész (Mahartnál első géptiszt). Arany pofa, nem jár vacsorázni, este nyolc után eszi meg a kaját (16.00-20.00 között ad őrséget). Fél kilenc körül a séf megy be a konyhába, hogy:

Na, Pityu, megsütöm a pizzádat! − mire az öreg:

Már megettem! − szóval letolta nyersen, mondta is, hogy a repetára kitett szeletek sokkal finomabbak voltak!

 

Március 6. hétfő, úton. Semmi, Szicília partja mentén hajózunk.

 

Március 7. kedd, úton. Az olaszok nem ma kezdték a szakmát! A barba ma nézte meg a hajóbizonyítványokat − még jó, hogy megnézte! −, és a Classification Certificate csak Marina di Carrara és Port Said között érvényes!

Ezek szerint ott is lesz majd raktársurvey, és a felelősség onnan kezdve már az araboké, nem az olaszoké.

Mit mondjak? Ügyes!

A barba nem akarja jelenteni a Seascot felé, csak a tulajnak a Pancon cégnek, de azt is csak majd holnap reggel. Ennek a manusnak fogalma sincs, miért tart a tulajdonos shipmanagementet! Nem a tulajdonos dolga őket ilyesmiről értesíteni, hanem a parancsnoké. Azonban a barbát jelenleg csak az foglalkoztatja, hogy honnan lesz bora! Ugyanis az, amit a Carrarai behajózásakor vett (90 liter) elfogyott. Jobb, ha a Mahartnál hajózik az ilyen.

A baj az, hogy nem azt mondják: ökör a parancsnok, hanem azt: ilyenek a magyarok!

 

 

.

Címkék: napló pancon 3 marina di carrara

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://shipengine.blog.hu/api/trackback/id/tr393007624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.