HTML

Számlálóm:

Könyvvásárló

Csak be kell írnod a keresőbe az írót, vagy a címet...

Hajók, gépek, tengerészek

Egy tengerjáró főgépészéről írt cikk hatására több hozzászóló lelkesedett a témáért, és ez a blog ezért jött létre. Tehát: hajókról, motorokról, főgépekről, kütyükről, gépészekről, kápók történeteiről és efféléről szól ez a blog. A hajó nemcsak tengeren jár, hanem minden vízen, a hajót nemcsak többezer kW-os gép hajtja, de a speedboat is ez a kategória.

Friss topikok

Link Wire

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék

9/11 (1) adriai járat (1) ady (1) aka (1) államadósság (1) anekdota (2) aqaba (1) Aranykapu (1) Balázs Géza (1) Baltic Ice (1) bejrut (1) béla (1) Béla kaftán (10) béla kaftán (23) Berkeley Castle (1) bikaviadal (1) Bilbao (1) bizonyítványok (1) biztonság (2) black gang (1) Black Irish Band (1) blog (1) bodrog (1) bomb (1) bonzsúr indonézia (1) Bosuns Alphabet (1) bős nagymaros (1) braila (1) Brindisi (1) Brunsbüttel (1) budapest (1) buék (1) Buga Jakab (1) Bukarest (2) bulvár (1) bunkerolás (1) c (1) capstain shanty (1) chrys (1) Ciprus (1) Clavigo (7) Corvus J (1) costa concordia (11) costa crociere (1) Czakó Gábor (1) Dagenham (1) dalszöveg (1) David Coffin (1) De Ruyter (1) distress (2) dsc (1) Dumbrody (1) duna (2) duna tengerjáró (1) Dunbrody (1) edmond (1) epirb (4) értékmentés (1) esküvő (2) evezés (7) fabiola (1) Fairport Convention (1) farbi (1) Farfaraway (1) farsang (1) félmilliomodik (2) fényképezőgép (1) Fluvius (1) fogászat (1) forróság (1) fotó (1) futball (1) garay (1) gdynia (1) genova (1) gépész (2) gépgyár (1) gépház (2) german sky (1) gmdss (4) hajó (9) hajógyár (1) hajókatasztrófa (1) hajósbál (1) hajózás (3) Három királyok (1) hibajavítás (1) honlap (1) hőség (1) huba (1) Humber (1) humber (66) humor (3) inmarsat c (2) internet (1) isartal (4) javítás (1) JFK (1) johanna (1) kalóz (1) kalóztámadás (4) karácsony (3) katalógusfeleség (1) Kécza Sanyi (8) keresés (1) Kıbrıs (1) kihajózás (1) kisbér (1) kk döntő (1) könyvkiadás (2) környezetszennyezés (1) Kossuth Rádió (1) Közelről (1) krakatau (1) kvargli (1) Labuan (1) láng (1) Legendás hajósok (1) Levi (1) lirycs (1) lys (1) Lys Carrier (2) Lyubov Orlova (1) M/S Székesfehérvár (1) Magyar Nemzet Magazin (1) mahart (14) Maláj (4) Malajzia (2) marina di carrara (8) Marseille (6) mayday (1) Mechanicy Shanty (1) mentés (1) mentőtutaj (1) milosz (1) minarik lászló (1) mini magyarország (1) MN Magazin (1) mob (1) moerdijk (1) moon (1) Mostaganem (1) Mr1 (1) ms (1) ms radnóti (1) MV Clipper Caraibes (12) mv humber (66) MV Isartal (1) MV Kambo (14) MV Lys Carrier (11) MV Petra (38) MV Priwall (20) nagyszekelyistvan.hu (1) napló (231) Napló (1) nato (1) navtex (3) New Ross (2) Niklas (8) Norb (1) norvégia (1) nosztalgia (1) novella (1) nyikolajev (1) nyugdíjas klub (1) óceáni (6) óceáni evezés (6) off (1) off hire (1) olvasás éjszakája (1) Oran (2) orosz (3) összeütközés (1) Padua (24) pancon 3 (27) Pelyhecske (1) Pierre (1) pireusz (4) Plomin (5) potyautas (3) president (15) privatizáció (1) rakonczay (8) rapid (1) reni (1) réni (2) rijeka (1) rotterdam (2) Santander (3) sart (1) Sauda (2) seremetyevo (1) sex (1) shanty (12) Sharpness (3) shelter (1) Shogun (1) spanyolország (3) statisztika (1) stratégia (1) Strzemionego! (1) sunndalsöra (1) surabaya (2) Svelgen (3) Swarzanegger (1) szarkeverés (1) szavak a hullámok hátán (6) széchenyi (1) székesfehérvár (1) szeremley (1) szingapúr (4) szótár (3) sztori (37) szuezi csatorna (2) tata (1) tengeralatti kábel (1) tengerész (1) Tengerészeti Világnap (1) Tengerészéveim (6) tengerésznóta (11) tengerésztörténet (6) tengerhajózás (5) tengeri körzet (1) térkép (1) terv (1) The Dubliners (1) The Midshipmen Glee Club (1) The Seekers (1) Tisztás (1) tricolor (1) Trieszt (1) trieszt (1) Tutajos (1) t com (1) új (1) újságcikk (1) union (1) Valencia (1) Van Damme (1) vasas (1) velence (1) venezuela (2) Veperdi András (6) vészhelyzet (19) vicc (1) videó (4) video (3) virág (1) vitéz (1) Woody Guthrie (1) zátony (1) Napló (1) tengerésznóta (1) Címkefelhő

 

Április 1. szombat, úton, Indiai-óceán. Reggel távirat a Seascottól. A Pancon cég érdeklődik, hogy maradna-e 5-6 ember a hajón Singa után. Tisztet nem kérnek, a sztromó, matrózok és gépápolók kellenének. Nem értem, nem reagáltak az üzenetemre, azt se tudom, megkapták-e, és mivel én ajánlottam, hogy maradnék, ezt már tényként fogadták? Vagy valóban nem kell nekik tiszt? Ki tudja? Mindenesetre P. Ferivel jelentkeztünk, Sz. Pista és M. Imre is marad. A sztromó az utolsó pillanatban visszalépett.

Hét fejezet kész, majd meglátom, mire jutok!

Irtó dög meleg van...

 

Április 2. vasárnap, úton, Indiai-óceán. Klasszul aludtam az éjjel! Jobbról, hátulról fújt a szél (nyugati), befújt a mindig nyitott fürdő ablakán, kellemes idő volt, nem ébredtem fel egyszer sem arra, hogy csorog az izzadság minden vágányomon.

Délelőtt a kávé alatt elkezdett esni, kellemes volt, felüdített mindenkit.

 

Április 5. szerda, úton, Indiai-óceán. Ma háromszor is megálltunk, minden esetben a 11-es porlasztó csöve tört el. Összesen hat és fél óra állás volt.

Párás, fülledt meleg van. Nagyon hiányzik a légkondi!

Hamarosan elérjük a Krakatau tűzhányót!

 

Április 6. csütörtök, úton, Indiai-óceán. Délután láttuk meg az első indonéz szigetet, Szumátrától délnyugatra.

 

Április 7. péntek, úton, Sunda-szoros. Reggel három aprócska hajót láttam, halászoknak néztem, de amint közelebb értünk kiderült, hogy árut és személyeket szállít a szigetek között.

A tizennegyedik fejezetnél járok. Marcsinak gyereket csináltattam, teljesen váratlanul ért engem is. Ezek a szereplők majdhogynem teljesen önálló életet élnek!

Este a Krakatau mellett. Sötétedés előtt kiszúrtam, füstölgött, dolgozik... A sötétben egy egész szép kitörést láttunk Ferivel. A rádióssal minden este kiülünk a külső hídra, a füstmentes oldalra (ahova a szél nem hordja a kémény kormát, mocskát, most állandó jelleggel hátulról fúj a szél) és este nyolcig dumálunk. Mivel Feri a menetiránynak háttal ült, én vettem észre, ahogy a lávacsillagok az égre záporoztak. Utána a hegy tetejét vörösre színezte a kiömlő, izzó massza! Csudaszép, felejthetetlen látvány volt! (Beszúrás 2010: pedig el is felejtettem, most csak csodálkozom, hogy akkor mit láttam!) Később még többször is láttuk, de az első volt a legszebb!


Nagyobb térképre váltás

Én fordultam be a Szunda-szorosba

 

Április 8. szombat, úton, Jáva-tenger. Megírtam.a tizennegyediket és elkezdtem a következő fejezetet. Most ér az Atlantic Star Rióba.

Hajnalban Djakarta előtt hajóztam.

 

Április 9. vasárnap, úton, Jáva-tenger. Meleg van. Este megérkeztünk Surabaya elé, kint a tengeren horgonyt dobtunk.

 

Április 10. hétfő, Surabaya, horgonyon. Bejöttünk Surabaya elé. Soha az életben nem láttam ennyi hajót horgonyon! Halvány fogalmam sincs, mennyit fogunk állni, vizünk alig van, élelmünk viszont fogytán. Tegnap 16.15-kor szívtam el az utolsó cigarettám. Feri sokat baszogat a cigi miatt, de ha Encsikének nem ígértem volna meg, hogy ezen a hajón abbahagyom, nem sok haszna lenne. Így most azt hiszi, hogy a rábeszélése miatt akarom abbahagyni. Hadd higgye.

Két hónapos a naplóm!

 

Április 11. kedd, Surabaya, horgonyon. Horgonyon állunk. Megérkezett a Pancontól Mr. P. Q. és másik három szivar. A HMS-en keresztül akarnak embereket a kulcspozíciókba.

Jól átnézték a hajót és úgy döntöttek, nem lesz nagyjavítás Szingapúrban, csak a raktárszelvény mozgató hidraulikát kell megjavítani. Pasir Gudang és Szinga között járatják majd a hajót. (Ez mindössze pár mérföldes út, a képen ahol a jelölő van, nagyjából ott van.) A hajógyárban fogjuk megbeszélni, ki meddig marad a hajón.

A horgonyzó hajók között a hetvenegyedikek voltunk, de megfelelő helyen elhelyezett pénzekkel elérte a tulaj, hogy valószínűleg holnap este kikötünk.

Ma estére csónakot rendeltünk, hogy kimehessünk a városba, de nem jött. Szerintem a tulaj mondhatta le, csak a barbát elfelejtette értesíteni.

 

Április 12. szerda, Surabaya, horgonyon. Nem mentünk be! Dög meleg van, hajnalban óriási felhőszakadással.

 

Április 13. csütörtök, Surabaya, horgonyon. Nincs még itt az esős évszak, de újabb hatalmas zuhé volt reggel négykor. Ötkor keltem, még nem álltam át a menetből.

A könyv tizenkilencedik fejezetét megírtam. Még 7-8 lesz.

Meleg van továbbra is.

Délután hívtak a kikötőkapitányságról, hogy este nyolc körül bemegyünk.

Nem mentünk.

 

Április 14. Nagypéntek, Surabaya. Reggel hatkor hívtak megint, és nyolckor pilot a hajón. Tízre kikötöttünk. A kettes raktár tetőit parti daruval a partra rakták, egymásra (négyórányi meló). Utána elkezdték a kirakást, de kiderült, a daru nem éri el a raktár közepét.

Délután az ügynökségről bejött Bajni, és kivitt hármunkat, a barbát, P. Ferit és engem a városba. Először a Warteltől hazatelefonáltunk. Tizenegy percért fizettem 47 600 rúpiát (23,6$). Nem drága.

Utána a President Gardenbe vitt minket az ügynökségi fullajtár. Gyönyörű úszómedence, szabványos 50 méteres, egy másik a toronyugróknak, és egy gyermekmedence. Büfé a földszinten, étterem, konditerem az emeleten. Tenisz és tollaspálya. Első rangú hely. A beugró 5 dezső volt.

Ami hihetetlen: tizenkét magyarral találkoztunk! A General Electric Tungsram gyárat épít Surabayán, ott dolgoznak. Jót csodálkoztunk egymásra, beszélgettünk. A vízből kijövet jól bevertem a sípcsontom, az egyik mérnök a lakásán adott ragtapaszt, fertőtlenítőt. Nagyon szép lakótelepen laknak, egyszintes, háromszobás, légkondis lakást bérel a G.E. 2400$-ért havonta. Kellemeset fáztam a 24 fokos farkasordító hidegben.

Este hétkor betaxiztunk a központba. A taxi abszolút korrekt. Csak az óra állását kellett fizetni, olcsó. Sétáltunk, beültünk egy koreai-japán étterembe. Istenit ettünk! Pálcikával! Előételnek 6-féle saláta: csípős bambuszszeletek, bambuszrügy, cento di bocca, valamilyen fokhagymás zöld izé, vegyes káposzta-sárgarépa igen csípős saláta. Főételnek chilit, sült rizst tojáslepényben, egy zöldséges, rákos, húsos cérnametélt tálat, palacsintatésztában kisütött halszeleteket. Ananászt, dinnyét, papayát kaptunk a végén.

A barba forró szakét ivott, ettől a padlóra került, totálkáros lett.

Vacsora után − 22.00-kor − felhőszakadással egybekötött bejövetel.

Baromi nagy város. Négymillió lakosa van, dinamikusan fejlődik. Az új építkezések teljesen amerikai stílusúak: bevásárlóközpontok, szállodák. Millió triciklis, riksa, iránytaxi, óriási forgalom, jobbra tarts, kész őrület!

Kedvesek, mosolygósak, mások.

Az új, modern épületek tiszták, ápoltak, egyébként sok a kosz, mocsok: Távol-keleten vagyunk.

A cipő, arany olcsó. Vettem egy „eredeti” Reebokot 15 dollárért.

Terima kasim − köszönöm indonézül (szingalézul).

 

 

 

.

 

Címkék: napló krakatau pancon 3 surabaya

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://shipengine.blog.hu/api/trackback/id/tr593085139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.