HTML

Számlálóm:

Könyvvásárló

Csak be kell írnod a keresőbe az írót, vagy a címet...

Hajók, gépek, tengerészek

Egy tengerjáró főgépészéről írt cikk hatására több hozzászóló lelkesedett a témáért, és ez a blog ezért jött létre. Tehát: hajókról, motorokról, főgépekről, kütyükről, gépészekről, kápók történeteiről és efféléről szól ez a blog. A hajó nemcsak tengeren jár, hanem minden vízen, a hajót nemcsak többezer kW-os gép hajtja, de a speedboat is ez a kategória.

Friss topikok

Link Wire

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék

9/11 (1) adriai járat (1) ady (1) aka (1) államadósság (1) anekdota (2) aqaba (1) Aranykapu (1) Balázs Géza (1) Baltic Ice (1) bejrut (1) béla (1) Béla kaftán (10) béla kaftán (23) Berkeley Castle (1) bikaviadal (1) Bilbao (1) bizonyítványok (1) biztonság (2) black gang (1) Black Irish Band (1) blog (1) bodrog (1) bomb (1) bonzsúr indonézia (1) Bosuns Alphabet (1) bős nagymaros (1) braila (1) Brindisi (1) Brunsbüttel (1) budapest (1) buék (1) Buga Jakab (1) Bukarest (2) bulvár (1) bunkerolás (1) c (1) capstain shanty (1) chrys (1) Ciprus (1) Clavigo (7) Corvus J (1) costa concordia (11) costa crociere (1) Czakó Gábor (1) Dagenham (1) dalszöveg (1) David Coffin (1) De Ruyter (1) distress (2) dsc (1) Dumbrody (1) duna (2) duna tengerjáró (1) Dunbrody (1) edmond (1) epirb (4) értékmentés (1) esküvő (2) evezés (7) fabiola (1) Fairport Convention (1) farbi (1) Farfaraway (1) farsang (1) félmilliomodik (2) fényképezőgép (1) Fluvius (1) fogászat (1) forróság (1) fotó (1) futball (1) garay (1) gdynia (1) genova (1) gépész (2) gépgyár (1) gépház (2) german sky (1) gmdss (4) hajó (9) hajógyár (1) hajókatasztrófa (1) hajósbál (1) hajózás (3) Három királyok (1) hibajavítás (1) honlap (1) hőség (1) huba (1) Humber (1) humber (66) humor (3) inmarsat c (2) internet (1) isartal (4) javítás (1) JFK (1) johanna (1) kalóz (1) kalóztámadás (4) karácsony (3) katalógusfeleség (1) Kécza Sanyi (8) keresés (1) Kıbrıs (1) kihajózás (1) kisbér (1) kk döntő (1) könyvkiadás (2) környezetszennyezés (1) Kossuth Rádió (1) Közelről (1) krakatau (1) kvargli (1) Labuan (1) láng (1) Legendás hajósok (1) Levi (1) lirycs (1) lys (1) Lys Carrier (2) Lyubov Orlova (1) M/S Székesfehérvár (1) Magyar Nemzet Magazin (1) mahart (14) Maláj (4) Malajzia (2) marina di carrara (8) Marseille (6) mayday (1) Mechanicy Shanty (1) mentés (1) mentőtutaj (1) milosz (1) minarik lászló (1) mini magyarország (1) MN Magazin (1) mob (1) moerdijk (1) moon (1) Mostaganem (1) Mr1 (1) ms (1) ms radnóti (1) MV Clipper Caraibes (12) mv humber (66) MV Isartal (1) MV Kambo (14) MV Lys Carrier (11) MV Petra (38) MV Priwall (20) nagyszekelyistvan.hu (1) napló (231) Napló (1) nato (1) navtex (3) New Ross (2) Niklas (8) Norb (1) norvégia (1) nosztalgia (1) novella (1) nyikolajev (1) nyugdíjas klub (1) óceáni (6) óceáni evezés (6) off (1) off hire (1) olvasás éjszakája (1) Oran (2) orosz (3) összeütközés (1) Padua (24) pancon 3 (27) Pelyhecske (1) Pierre (1) pireusz (4) Plomin (5) potyautas (3) president (15) privatizáció (1) rakonczay (8) rapid (1) reni (1) réni (2) rijeka (1) rotterdam (2) Santander (3) sart (1) Sauda (2) seremetyevo (1) sex (1) shanty (12) Sharpness (3) shelter (1) Shogun (1) spanyolország (3) statisztika (1) stratégia (1) Strzemionego! (1) sunndalsöra (1) surabaya (2) Svelgen (3) Swarzanegger (1) szarkeverés (1) szavak a hullámok hátán (6) széchenyi (1) székesfehérvár (1) szeremley (1) szingapúr (4) szótár (3) sztori (37) szuezi csatorna (2) tata (1) tengeralatti kábel (1) tengerész (1) Tengerészeti Világnap (1) Tengerészéveim (6) tengerésznóta (11) tengerésztörténet (6) tengerhajózás (5) tengeri körzet (1) térkép (1) terv (1) The Dubliners (1) The Midshipmen Glee Club (1) The Seekers (1) Tisztás (1) tricolor (1) Trieszt (1) trieszt (1) Tutajos (1) t com (1) új (1) újságcikk (1) union (1) Valencia (1) Van Damme (1) vasas (1) velence (1) venezuela (2) Veperdi András (6) vészhelyzet (19) vicc (1) video (3) videó (4) virág (1) vitéz (1) Woody Guthrie (1) zátony (1) Napló (1) tengerésznóta (1) Címkefelhő

Április 19. szerda, Surabaya. Horgonyra kellett állnunk 15-én, mert az autódaru, amit hoztak nem megfelelő. Majdnem felborult és beleesett a raktárba, amikor megpróbálta a második sorban levő márványtömböt kiemelni. De 17-én visszahoztak a konténerkikötőbe, jött egy 120 tonnás autódaru és azóta folyamatosan megy a kirakás.

A Pancontól távirat jött, miszerint vitájuk van az átvevővel, és azt a fülest kapták, hogy megpróbálják a hajót visszatartani. Ha ez nem sikerülne, akkor szabotázsakcióktól tartanak. Minden szóba jöhet a munka lassításától a főgép megrongálásán keresztül, tűz, akármi.

Eddig semmi nem történt, de nekem ez az egész misztikus, hihetetlen, értelmetlen. De nem otthon vagyok, ki tudja, mik errefelé a szokások?

P. Feri kint volt a városban, lesántulva jött be. Izomszakadásra gyanakszom.

Ebéd után ki akartam menni. Egy shipchandler kislány felajánlotta, hogy motorral kivisz a vásárolni. Amikor a motorra felültem, a hajójárónál lebzselő taxis nagy patáliát csapott, mert rontja az üzletét. Így nem mentem ki, nem akartam, hogy problémája legyen. Aztán a Kicsivel (matróz) úgy döntöttünk, hogy kisétálunk a kapuhoz, és ott ülünk taxiba. A taxisnak meg megmondtam, hogy állhat a fejére is, senki nem fogja felfogadni a hajóról. Később mondták, hogy el is kotródott hamarosan.

Majdnem a kapunál voltunk, amikor Ony és egy srác motorral utolért minket. Én Ony (shipicsajszi) mögé, Kicsi a srác mögé ült, így aztán motorral mehettünk ki a városba. Ez a kislány – volt vagy huszonöt éves – fantasztikusan motorozik. Én, aki rettenetesen félek motoron utas lenni, tökéletes biztonságban éreztem magam. Pedig ebben az ŐRÜLT ázsiai forgalomban nem egy leányálom vezetni! Osztott pályás autóúton a forgalommal szemben repesztettünk, kacsáztunk a kocsik között, és csodák csodája, senki nem villogott, dudált, vagy ökölrázott ránk! Mondom, ránk, mert amúgy duda, fékcsikorgás meg minden volt… Ám minden simán ment, nem történt semmi azon kívül, hogy megérkeztünk a Tunjungan Plazába, ebbe a fantasztikus bevásárlóközpontba! Vettem egy inget, pár apróságot a szupermarketban. Beültünk egy McDonaldsba kólázni. Ony elment egy trafikhoz, visszajött négy darab cigivel. Rágyújtottunk. Közben mondta, hogy marihuana, itt teljesen legálisan lehet venni. Ha már égett, nem oltottam el, félig elszívtam, aztán odaadtam az indonéz srácnak. Az égvilágon semmit nem éreztem, hogy bármiféle hatása lett volna. Büdös volt, passz. (2010: ez volt életem egyetlen találkozása a fűvel).

Este a hajón vettem négy pólót tíz dezsőért.

Délután jött egy telex a Seascottól, miszerint a Pancon nem alkalmaz minket tovább, így megyünk mindannyian haza. HURRÁ!

De azért nem értem! Miért? Ők kérték, hogy maradjunk. A barba rákérdezett, nem vették a fáradságot, hogy válaszoljanak. Érthetetlen.

P. Ferinek izomrándulása van, jó sánta. Nekem a derekamon van egy seb, nem gyógyul napok óta. P. Sanyinak a combján egy gennyes folt, ami terjeszkedik…

Éjfél körül kész lehetünk a kirakással. Hat óráztunk, dög fáradt vagyok, nap közben nem tud az ember aludni.

 

Április 20. csütörtök, Surabaya, úton. Éjjel egyre kiraktak, révkalauz 05:20-ra jött. Nem volt semmiféle szabotázs!

Délelőtt jól kialudtam magam, a szél bejár a kabinablakon, csak 28 fok van, kellemes.

Szeretnék egy hordozható számítógépet venni. De most, hogy eldöntetett, hogy hazamegyünk, nem tudom lesz-e elég pénzem?

A huszonnegyedik fejezetnél tartok, illetve azt befejeztem.

Szingába 23-án, vasárnap érkezhetünk. Megyünk, mint a golyó.

Encsike, hallod? Megyek haza, neked! Ez egy délelőtti kávékori puszi! (Itt 14:28 van, otthon 09:28, azaz a délelőtti kávé ideje.)

 

Április 21. péntek, úton. Még hat nap, és otthon lehetek, ha minden jól megy! Az idő kellemes, hűvös van, 28 fok és a szél is fúj.

 

Április 22. szombat, úton. Még öt nap! Holnap lesz az utolsó menetőrség!

 

Április 23. vasárnap, úton, Szingapúr. Letelt az utolsó menetőrség. Délután egy után Szinga elé értünk. Este hétre álltunk horgonyra. Hárman bejöttek a Pancontól. Ők hozták a hírt, hogy a tulaj úgy döntött, hogy a javítás végéig maradok. Ezt nem bánom, tehát nem négy nap van hátra. Burmai legénység fog jönni, húszan lesznek. Holnap délután harmincnégyen leszünk a hajón!

Még két fejezet van hátra, és befejezem az Atlantic Start.

 

Április 24. hétfő, Szingapúr. Természetesen nem jöttek meg a burmaiak, a javítást elkezdtük.

A tulaj Surabayán megígérte, hogy kapunk légkondit a hajóra, mert tűrhetetlen meleg van. Ebben igaza volt. A hajó holland építésű, csak szellőztetése van, ami az Északi-tengeren való hajózásra nagyon is elég. Tegnap délután bejött a gyár főmérnöke és felmérte gyorsan, milyen a légkondicionáló költsége. Nem tudok összeget, csak annyit, hogy ma kaptunk 14 darab ventillátort, minden kabinba egyet. Nesze neked légkondi!

 

 

 

,

Címkék: napló szingapúr pancon 3 surabaya

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://shipengine.blog.hu/api/trackback/id/tr783090488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.