Úgy gondolom, a blogjaim is sok vitorlázó olvassa, ezért számukra is hasznos lesz az információ.
Amit szeretnék hangsúlyozni: bízzunk Gáborban, vegyünk példát Viktória asszonyról, aki bízik benne. Mert valójában mi az, amit biztosan tudunk?
Csak annyi, hogy megszakadt az összeköttetés vele. Az, hogy nincs nála EPIRB mindössze annyit jelent, hogy ő (Gábor) nem akarja, hogy megmentsék. Az, hogy a honlapján a felszerelések között feltüntette az EPIRB bóját is, meg az ARGOS-t is, csak annyit jelent, hogy szándékában állt, de nem tartotta végül fontosnak azt, hogy nyomon követhető legyen, és vészjelzést tudjon adni. Ettől még nem kell elsiratni, mert higgyétek el, hogy Harbo és Samuelsen sem vitt magával efféle elektronikát 1896-ban, és mégis át tudták evezni a nagy vizet!
Gábor és Viktória csak arról mondtak le, hogy így lehessen nyomon követni, mint Tommy Tippetts-t, aki szintén egyedül evezi át az óceánt mostanában.
Lehet, hogy éppen versenyeznek valahol a nyílt vízen!
Azt mondtam a címben, hogy valóban keresik Gábort. Megmutatom, hogyan megy ez a valóságban, és mindenki vesse össze az elképzeléseivel (és aztán alaposan korrigálja, amit eddig gondolt!)
Nos, Madrid MRCC (Maritime Rescue Coordinating Centre) küldte az üzenetet a Navtex és az EGC Safetynet rendszeren keresztül a körzetben haladó hajók részére.
A Nevtex a part mentén navigáló hajók részére szóló üzenet, az EGC pedig a nyílt óceánon haladók számára.
Íme a keresést kérő EGC üzenet:
Az érdemi üzenet a Pan Pan Pan után kezdődik. Ez a 3 szó azt jelenti, hogy sürgős az üzenet, de nincs vészhelyzet, nincs emberélet közvetlen veszélyben.
Azt látod, hogy 2012.02.17-én adták le.
Elmondják, hogy egy szóló kenust keresnek, aki elindult Las Palmasról január 25-én a Karib-tenger felé.
Az utolsó ismert pozíciója mi volt február 6-án.
A hajót egyedül viszi, 6 méteres, vörös a hajótest, a teteje szürke és fehér a vízvonal alatt, és a BNI felirat látszik rajta.
A hajókat arra kérik (ami nem utasítás), hogy próbáljanak meg kapcsolatba lépni vele VHF rádión keresztül. (De ez ugye nem működik Gábor hajóján, mert beázott minden). Bármit észlelnek, jelentsék Madridnak.
Senkit nem akarok elkeseríteni, de az efféle üzeneteknek nem sok eredménye szokott lenni, mert:
- Gábor hajója nem látszik a radaron, és anélkül nem fog dumálni az éterbe egy tengerész sem.
Kedves vitorlázó, aki olvasod ezt a blogot, gondolj bele, mennyire bízhatod az életed az efféle üzenetekre? Mennyire bízhatsz abban, hogy ezek alapján fognak megmenteni?
De mint az elején mondtam, nincs nagy baj, mert Gábor legfeljebb majd kikötés után jelentkezik, amit szívből kívánok neki és Viktória asszonynak is!
Hajrá Gábor!
Címkék: keresés evezés navtex óceáni rakonczay óceáni evezés
4 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Zoarden 2012.02.19. 00:08:09
Összemérhető e azzal az idegeskedéssel, amelyet a bizonytalanság okoz?
Azt az utolsó kapcsolatfelvételből tudni hogy elázott mindene Gábornak?
Zoarden 2012.02.19. 00:11:28
Ugyan nem nagy valószínűsége, de egy ilyen kis csónakkal való üzközésnek az esélye - amely sem vizuálisan, sem aradaron nem látható szinte - nem gondolkodtatja el a hajózókat? Ugyan a másik blogon olvastam a hárombetűs rövidítést, amit a vitorlásokra használnak az angolok, de a leírásokat ovlasgatva nme az a tendencia hogy egyre inkább csak a radar van, az ablakon nem nagyon kell kinézni (a nyílt tenógeren)
Seafalcon · http://szekelyistvan.hu 2012.02.19. 07:33:14
Seafalcon · http://szekelyistvan.hu 2012.02.19. 07:38:43
Amikor nyílt vízen megy a hajó, a radar többnyire be sincs kapcsolva, készenléti üzemben van. A magnetron üzemórájával spórolnak, mert az a legdrágább alkatrész, és a tulajdonos nem lopja a pénzt, de legalább is nem vallja be nekünk. Aki az ablakon kinéz - ügyeletes tiszt -, annak a szeme hajót keres, és mint tudjuk, a szem az egyik legkönnyebben becsapható érzékszerv. Nyílt vízen lankad a figyelem, csak pillantást vetek körbe, és utána olvasok tovább, vagy csinálom az adminisztrációt, amit a parancsnok adott, vagy...