Nem tudom, miért nem röpíti szerte a média a legújabb híreket a megfenekléssel kapcsolatban!
Az angol Daily Mail on-line kiadása nagy cikket szentel az esetnek sok fotóval, és egy érdekes térképpel, ami teljesen más megvilágításba helyezi a parancsnok szerepét, és az esetet.
Ebben a változatban nincs szó semmiféle chief stewardól, sem catering főnökről, sem első pincérról, aki nem tudott kiszállni Civitavecchiából, és ezért Francesco Schettino közel vitte a hajót, hogy láthassa a szeretett otthont.
A parancsnok verziója szerint kijöttek Civitavecchiából és Savonába hajóztak. A kijelölt útvonaltól négy mérföldre eltértek, és egy víz alatti sziklába ütköztek (valójában szinte csak súrolták, de ez elég volt ahhoz, hogy felszakadjon a külhéj a hajó jobb oldalán. A parancsnok ezt észlelve, felmérve a helyzetet azonnal irányt változtatott, és a közeli Giglio szigethez vitte a hajót, ott kifuttatta, azért hogy kedvezőbb helyzetben legyen a mentéskor. A hajó a szigetnél a bal oldalára feküdt, és a part közelben nem süllyedt el, lehetővé téve, hogy a lehetőségekhez képest a lehető legkisebb emberveszteséget szenvedjék el a mentés folyamán.
Ide kattintva megnézheted a képet a hajó sérüléséről.
Az angolul tudóknak itt a teljes cikk: klikk
Egyelőre nem fűzök hozzá kommentárt, de egy dolog számomra nagyon furcsa: miért nem beszél senki arról, hogy segélyt kértek, hogy leadták az előírt distress alertet? Hatékonyabb lett volna a mentés!
Egy másik bejegyzésben közzé adom azt a "szégyenletes" beszélgetést, ami a mentőhelikopter és a menekülő parancsnok között zajlott!
Címkék: costa concordia
11 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2012.01.18. 10:32:56
CodeZero · http://h2o4all.blogspot.com 2012.01.18. 11:17:04
CodeZero · http://h2o4all.blogspot.com 2012.01.18. 11:37:53
[Moha] 2012.01.18. 13:02:24
CodeZero · http://h2o4all.blogspot.com 2012.01.18. 13:03:08
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2012.01.18. 17:06:36
Seafalcon · http://szekelyistvan.hu 2012.01.18. 17:15:12
Szerecsenmosdatás?
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2012.01.18. 17:23:01
Nem fogjuk tudni, mi volt a VDR-on, de én Daily Mirrorban megjelent cikknek nem hiszek. Az AIS rekord mutatja, hogy indulás után felvette az eredeti 298 fokos irányt, majd ezt 278fokra változtatta és egyenesen a szigetnek tartott. Én inkább ennek hiszek.