HTML

Számlálóm:

Könyvvásárló

Csak be kell írnod a keresőbe az írót, vagy a címet...

Hajók, gépek, tengerészek

Egy tengerjáró főgépészéről írt cikk hatására több hozzászóló lelkesedett a témáért, és ez a blog ezért jött létre. Tehát: hajókról, motorokról, főgépekről, kütyükről, gépészekről, kápók történeteiről és efféléről szól ez a blog. A hajó nemcsak tengeren jár, hanem minden vízen, a hajót nemcsak többezer kW-os gép hajtja, de a speedboat is ez a kategória.

Friss topikok

Link Wire

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék

9/11 (1) adriai járat (1) ady (1) aka (1) államadósság (1) anekdota (2) aqaba (1) Aranykapu (1) Balázs Géza (1) Baltic Ice (1) bejrut (1) béla (1) Béla kaftán (10) béla kaftán (23) Berkeley Castle (1) bikaviadal (1) Bilbao (1) bizonyítványok (1) biztonság (2) black gang (1) Black Irish Band (1) blog (1) bodrog (1) bomb (1) bonzsúr indonézia (1) Bosuns Alphabet (1) bős nagymaros (1) Brindisi (1) Brunsbüttel (1) budapest (1) buék (1) Buga Jakab (1) Bukarest (2) bulvár (1) bunkerolás (1) c (1) capstain shanty (1) chrys (1) Ciprus (1) Clavigo (7) Corvus J (1) costa concordia (11) costa crociere (1) Czakó Gábor (1) Dagenham (1) dalszöveg (1) David Coffin (1) ddr. capt. Juba Ferenc (1) De Ruyter (1) distress (2) dsc (1) Dumbrody (1) duna (2) duna tengerjáró (1) Dunbrody (1) edmond (1) epirb (4) értékmentés (1) esküvő (2) evezés (7) fabiola (1) Fairport Convention (1) farbi (1) Farfaraway (1) farsang (1) félmilliomodik (2) fényképezőgép (1) Fluvius (1) fogászat (1) forróság (1) futball (1) garay (1) gdynia (1) genova (1) gépész (2) gépgyár (1) gépház (1) german sky (1) Ger Loughlin (1) gmdss (4) Greenore (1) Grip (1) hajó (9) hajógyár (1) hajókatasztrófa (1) hajósbál (1) hajózás (3) Hans Albers (1) Három királyok (1) hazautazás (1) hibajavítás (1) Hóki (1) honlap (1) hőség (1) huba (1) Humber (1) humber (1) humor (3) Husnes (1) inmarsat c (1) internet (1) Irish Rovers (1) ír népdal (1) isartal (4) Jachtnavigátor (1) JFK (1) johanna (1) John Kanaka (1) kalóz (1) kalóztámadás (4) karácsony (3) Karmöy (2) katalógusfeleség (1) Kécza Sanyi (8) keresés (1) Kıbrıs (1) kihajózás (1) kisbér (1) kk döntő (1) könyvkiadás (2) Kopervik (1) környezetszennyezés (1) Kossuth Rádió (1) Közelről (1) kvargli (1) Labuan (1) láng (1) Legendás hajósok (1) Levi (1) Le Havre (1) lirycs (1) lys (1) Lys Carrier (2) Lyubov Orlova (1) M/S Székesfehérvár (1) Magyar Nemzet Magazin (1) mahart (14) Maláj (4) Malajzia (2) Marseille (6) mayday (1) Mechanicy Shanty (1) mentés (1) mentőtutaj (1) minarik lászló (1) mini magyarország (1) MN Magazin (1) mob (1) moerdijk (1) moon (1) Mostaganem (1) Mr1 (1) ms (1) ms radnóti (1) MV Clipper Caraibes (12) mv humber (1) MV Isartal (49) MV Kambo (14) MV Lys Carrier (25) MV Lys Chris (46) MV Lys Chris 2 (32) MV Petra (38) MV Priwall (20) MV Priwall-2 (12) MV RMS Andromeda (57) nagyszekelyistvan.hu (1) napló (348) Napló (2) nato (1) navtex (3) New Ross (2) Niklas (8) Norb (1) norvégia (1) nosztalgia (1) novella (1) nyikolajev (1) nyugdíjas klub (1) óceáni (6) óceáni evezés (6) off (1) off hire (1) olvasás éjszakája (1) Oran (2) orosz (3) összeütközés (1) Padua (24) Párizs (1) Pelyhecske (1) Pierre (1) Plomin (5) potyautas (3) president (15) privatizáció (1) rabszolgaság (1) rakonczay (8) rapid (1) réni (2) rijeka (1) Santander (3) sart (1) Sauda (2) sex (1) shanty (23) Sharpness (3) shelter (1) Shenandoah (1) Shogun (1) Skinny Lister (1) spanyolország (3) statisztika (1) stratégia (1) Strzemionego! (1) sunndalsöra (1) Svelgen (3) Swarzanegger (1) szarkeverés (1) szavak a hullámok hátán (6) széchenyi (1) székesfehérvár (1) szeremley (1) szótár (3) sztori (37) szuezi csatorna (1) tata (1) tengeralatti kábel (1) tengerész (1) Tengerészeti Világnap (1) Tengerészéveim (6) tengerésznóta (22) tengerésztörténet (6) tengerhajózás (5) tengeri körzet (1) térkép (1) terv (1) The Dubliners (2) The Midshipmen Glee Club (1) The Pouges (2) The Seekers (1) Tisztás (1) Tolkien (1) tricolor (1) trieszt (1) Trieszt (1) Tutajos (1) t com (1) új (1) újságcikk (1) union (1) US shanty (1) Valencia (1) Van Damme (1) vasas (1) velence (1) Veperdi András (6) vészhelyzet (19) vicc (1) videó (4) video (3) virág (1) vitéz (1) Woody Guthrie (1) zátony (1) Kopervik (1) Napló (1) tengerésznóta (1) Címkefelhő

2004.


Október 27. szerda, Letelt a szerződésem fele! És ez most gyorsan eljött. És mit ne mondjak, örülök neki. Mennék is haza, már nem nekem való mulatság ez a fajta hajózás.
Úgy volt, hogy éjfélre érkezünk, és jön a pilot. De hiába hívott fel a hídra a barba fél éjfélkor, csak arra volt jó, hogy tíz perc múlva, amikor mondták, hogy még egy óra, amíg jön a révkalauz, Fabian eltűzött az óljába csicsikálni.
Kezd átmenni tranzitba. Magyarán, Lisszabon óta megint szivornyázik.
A nagyravágyónak egész lénye csupán egy álom árnyéka. Shakespeare

Október 28. csütörtök, úton.
 Kezdjük a mai napot a "bölcsességgel":
Tudjuk, mik vagyunk, de nem tudjuk ám, mivé lehetünk. Shakespeare
Hát én aztán tudom, hogy mi vagyok! Egy hatökör...
De menjünk sorba.
Kettőre kötöttünk ki. Addig le, s fel sétáltam a viharban a kikötő előtt. Fél háromkor mentem le aludni. A kabinban büdös, nincs levegő, hát kinyitottam résnyire az ablakot, mert lehűteni nem akartam, csak egy kis friss levegőre vágytam...
Fél hétkor keltem, mert nem tudtam, ki mikor jön, nem volt info, a barba meg tűzött el aludni manőver után. Nyolckor jött a draft surveyor, mire végeztünk dög fáradt voltam. Utána az útvonalat, térképeket előkészíteni, aztán már mehettem is a hajót beállítani, mert már a berakás vége felé jártak.
Tíz felé megjött az új gépész, de Zbyszek csak Norvégiából megy haza, mert Cipruson ünnep van, nincs bent csak ügyelet, és ők nem tudták elintézni a jegyet a gépészünknek. Jelzem ezt nem ma kellett volna, hanem amikor az oroszét...
Újra draft survey, minden rendben ment, kettőre végeztünk mindennel. Manőverre nem kellettem, a barba leküldött átöltözni. Kicsit rendbe szedtem magam, fel a hídra, a pilot már kiszállt. A barba megkérdezte, hogy ki tudom-e vinni a hajót innen?
- Hát persze - mondtam, de már nem volt kinek, mert tűzött el aludni. Erre gyorsan kikerültem a halászt, aminek éppen neki akart menni, és kivittem a hajót, majd beálltam északnak. Most legalább annyi jó lesz, hogy a hullámzás a másik oldalról jön, legalább nem gond kijönni a deckre.
Ez is valami, ha apró öröm is, ilyenekben azért van része egy tengerésznek. A tengerésztoborzó reklámfilmben a szöveg: "Mert megérdemled!".
Na, most jön, amit én megérdemlek, azaz ami a hülyének kijár:

Jacek kétségbeesve jön
a hídra. Én éppen a jól megérdemelt pihenőmet töltöttem a szófán, a lábam az asztalon, valahogy ki kellene hajtani a napi fáradtságot belőle.
- Chief, ömlik a víz a kabinodból...
Ó, én marha, nem csuktam be az ablakot, és a hullámzás az én oldalamon támad!
- Minden csupa víz, minden elázott, az irataid úsznak a padlón, én két vödör vizet összeszedtem nálad, a folyosón is vagy hármat, becsuktam az ablakot, de minden vizes, az ágyad, de még a felső polc is a falon...
Hát persze, hiszen a résen a víz a fallal párhuzamosan spriccelhetett...
Az első sokk után valahogy nem érdekelt a dolog. Elkapott egy Meursault szerű közöny...
Van úgy, hogy ha "nagy baj" történik, az embert nem érdekli, úgyse segíthet már semmin, hát minek idegeskedni, szentségelni? A pihenés most fontosabbnak tűnt. Azért hamarabb befordultam Ushant irányába, és nyomás le. Hát kérem, a helyzet sokkal jobb, mint ahogyan feltételeztem! A fontos irataimat a szekrényben tartom, a kabin másik végében, zárt ajtók mögött, azok nem károsodtak. Amit Jacek "iratoknak" nézett, az a kiselejtezett szemét, amit egy üres kartondobozban gyűjtöttem, és még nem volt érkezésem kidobni. Most megtettem. Az ágynak csak a vége lett nedves, attól aludni még lehet benne, hát akkor meg mi a baj, nem igaz gyerekek?
A szófa az tökéletesen elázott, csak úgy csurgott... A CD-im mind vizesek, de azokat csak ki kell mosni édesvízben és kész. Az asztalra és a rajta levő csúszásgátló terítőre úgyis ráfért a mosás, hát ott direkt jól jött. A szőnyegpadló persze megszívta magát, szerintem hónapokig szörcsögni fog ahol rálépek, de ezen nem segíthetek. Így a fürdőpapucsot használom bent, a másik az ajtó előtt várakozik, hogy ne vizezzem össze a folyosót, ha kijövök. A szófahuzatot kimostam, és be a szárítóba. Amikor kész lett, akkor jött a gond, hova tegyem, mert mindenhol vizes lesz... Az ágy nekem kellett. Beraktam a szekrénybe.
Viszont elmondhatom, hogy a jó isten velem van, mert biztos ő nem engedte, hogy indulás előtt levigyem a kabinba a laptopot és a videokamerát. Mert gondolkoztam rajta...
Aminek baja lehet, az a Westeles telefon (a másik velem van a hídon), azt szétszedte Vitalino, reméljük kiszárad és használható lesz, habár azért ebben inkább nem bízom túlzottan. Több reményem van abban, hogy a csuklós vérnyomásmérő használható marad...
Azért vártam, hogy eljöjjön a hat óra.
Hát az el is jött, csak a barba nem. Így lementem a kabinjába, ébreszteni. Édesdeden aludt, biztosan az alkoholgőz elkábította, ezért nem ébredt fel.
Jacek azt mondja, hogy három napig lesz tranzit részeg, én azt, hogy öt. Tudtam aludni, igaz, takarózni nem, mert annak a harmada nedves volt. Amikor éjfélkor felmentem a hídra, felcsavartam fűtést, majd négykor leveszem...



Szolgálati közlemények:

Ha asztali gépen vagy tableten olvasod a naplóm, akkor az oldalsávban találod az előző részek linkjét, ha mobilon, akkor görgess teljesen a lap aljára, ott vannak! 

 A kedvtelési tengeren hajózók minden igényét kielégítő  többkötetes enciklopédia  kötetenként is megrendelhető, megvehető.

Kérem, nézze meg a tájékoztatást: https://www.jachtnavigator.hu/jachtnavigator-iv/    





Megjelent a Hajós legendák, legendás hajósok 2 című könyv. Ha érdekel lépj be a Fészbuk csoportomba, és ott minden információt megtalálsz róla, megrendelheted. A kötetben hajósok és tengerészek sztoriznak. Nem hajósoknak is érdekes olvasmány. Bolti forgalomban nem lesz kapható!



A minap hallottam Bessenyő Pista bácsit, amint bemutatkozik: - Én vagyok Bessenyő ASMBAFMJ István, azaz Bessenyő A Seafalcon Mesél Blogot A Fészbukon Megosztani Javasló István...
Ez mindenkinek szól! Aki nem osztja meg, az úgy jár majd, mint az unokám!!!

Létrehoztam egy Fészbuk oldalt: A Seafalcon mesél. Kattints rá, menj az oldalra, és kedveld, és ezután itt (is) tudod követni a blogbejegyzéseimet. Ugyanis többször előfordul, hogy letiltanak egy csoportban, elvégre ezek a naplórészletek nem illenek tematikus csoportok profiljába. Hiába kérdezem meg, érdekli-e a csoportot, mindig vannak, akik kekeckednek...
Most is veszélyben van egy számomra kedves csoport...

Címkék: napló MV Lys Chris

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://shipengine.blog.hu/api/trackback/id/tr8718023764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása