HTML

Számlálóm:

Könyvvásárló

Csak be kell írnod a keresőbe az írót, vagy a címet...

Hajók, gépek, tengerészek

Egy tengerjáró főgépészéről írt cikk hatására több hozzászóló lelkesedett a témáért, és ez a blog ezért jött létre. Tehát: hajókról, motorokról, főgépekről, kütyükről, gépészekről, kápók történeteiről és efféléről szól ez a blog. A hajó nemcsak tengeren jár, hanem minden vízen, a hajót nemcsak többezer kW-os gép hajtja, de a speedboat is ez a kategória.

Friss topikok

Link Wire

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék

9/11 (1) adriai járat (1) ady (1) aka (1) államadósság (1) anekdota (2) aqaba (1) Aranykapu (1) Balázs Géza (1) Baltic Ice (1) bejrut (1) béla (1) Béla kaftán (10) béla kaftán (23) Berkeley Castle (1) bikaviadal (1) Bilbao (1) bizonyítványok (1) biztonság (2) black gang (1) Black Irish Band (1) blog (1) bodrog (1) bomb (1) bonzsúr indonézia (1) Bosuns Alphabet (1) bős nagymaros (1) Brindisi (1) Brunsbüttel (1) budapest (1) buék (1) Buga Jakab (1) Bukarest (2) bulvár (1) bunkerolás (1) c (1) capstain shanty (1) chrys (1) Ciprus (1) Clavigo (7) Corvus J (1) costa concordia (11) costa crociere (1) Czakó Gábor (1) Dagenham (1) dalszöveg (1) David Coffin (1) ddr. capt. Juba Ferenc (1) De Ruyter (1) distress (2) dsc (1) Dumbrody (1) duna (2) duna tengerjáró (1) Dunbrody (1) edmond (1) epirb (4) értékmentés (1) esküvő (2) evezés (7) fabiola (1) Fairport Convention (1) farbi (1) Farfaraway (1) farsang (1) félmilliomodik (2) fényképezőgép (1) Fluvius (1) fogászat (1) forróság (1) futball (1) garay (1) gdynia (1) genova (1) gépész (2) gépgyár (1) gépház (1) german sky (1) Ger Loughlin (1) gmdss (4) Greenore (1) Grip (1) hajó (9) hajógyár (1) hajókatasztrófa (1) hajósbál (1) hajózás (3) Hans Albers (1) Három királyok (1) hazautazás (1) hibajavítás (1) Hóki (1) honlap (1) hőség (1) huba (1) Humber (1) humber (1) humor (3) Husnes (1) inmarsat c (1) internet (1) Irish Rovers (1) ír népdal (1) isartal (4) Jachtnavigátor (1) JFK (1) johanna (1) John Kanaka (1) kalóz (1) kalóztámadás (4) karácsony (3) Karmöy (2) katalógusfeleség (1) Kécza Sanyi (8) keresés (1) Kıbrıs (1) kihajózás (1) kisbér (1) kk döntő (1) könyvkiadás (2) Kopervik (1) környezetszennyezés (1) Kossuth Rádió (1) Közelről (1) kvargli (1) Labuan (1) láng (1) Legendás hajósok (1) Levi (1) Le Havre (1) lirycs (1) lys (1) Lys Carrier (2) Lyubov Orlova (1) M/S Székesfehérvár (1) Magyar Nemzet Magazin (1) mahart (14) Maláj (4) Malajzia (2) Marseille (6) mayday (1) Mechanicy Shanty (1) mentés (1) mentőtutaj (1) minarik lászló (1) mini magyarország (1) MN Magazin (1) mob (1) moerdijk (1) moon (1) Mostaganem (1) Mr1 (1) ms (1) ms radnóti (1) MV Clipper Caraibes (12) mv humber (1) MV Isartal (49) MV Kambo (14) MV Lys Carrier (25) MV Lys Chris (46) MV Lys Chris 2 (31) MV Petra (38) MV Priwall (20) MV Priwall-2 (12) MV RMS Andromeda (57) nagyszekelyistvan.hu (1) napló (347) Napló (2) nato (1) navtex (3) New Ross (2) Niklas (8) Norb (1) norvégia (1) nosztalgia (1) novella (1) nyikolajev (1) nyugdíjas klub (1) óceáni (6) óceáni evezés (6) off (1) off hire (1) olvasás éjszakája (1) Oran (2) orosz (3) összeütközés (1) Padua (24) Párizs (1) Pelyhecske (1) Pierre (1) Plomin (5) potyautas (3) president (15) privatizáció (1) rabszolgaság (1) rakonczay (8) rapid (1) réni (2) rijeka (1) Santander (3) sart (1) Sauda (2) sex (1) shanty (23) Sharpness (3) shelter (1) Shenandoah (1) Shogun (1) Skinny Lister (1) spanyolország (3) statisztika (1) stratégia (1) Strzemionego! (1) sunndalsöra (1) Svelgen (3) Swarzanegger (1) szarkeverés (1) szavak a hullámok hátán (6) széchenyi (1) székesfehérvár (1) szeremley (1) szótár (3) sztori (37) szuezi csatorna (1) tata (1) tengeralatti kábel (1) tengerész (1) Tengerészeti Világnap (1) Tengerészéveim (6) tengerésznóta (22) tengerésztörténet (6) tengerhajózás (5) tengeri körzet (1) térkép (1) terv (1) The Dubliners (2) The Midshipmen Glee Club (1) The Pouges (2) The Seekers (1) Tisztás (1) Tolkien (1) tricolor (1) trieszt (1) Trieszt (1) Tutajos (1) t com (1) új (1) újságcikk (1) union (1) US shanty (1) Valencia (1) Van Damme (1) vasas (1) velence (1) Veperdi András (6) vészhelyzet (19) vicc (1) videó (4) video (3) virág (1) vitéz (1) Woody Guthrie (1) zátony (1) Kopervik (1) Napló (1) tengerésznóta (1) Címkefelhő

2004.

Október 30. szombat, úton. Az, hogy este korábban jött fel, azonban nem jelentette azt, hogy reggel ne aludt volna el... C'e est la seamen's zsiznyi... (Ilyen a tengerészélet... francia - angol - orosz)
Viszont egy fontos dolgot majd elfelejtettem: északkeleti 5-ös szelünk van, igaz, hogy szemből jön, de nem bukdácsolunk, nem dülöngélünk, magyarán elmúlt a vihar (egyelőre, háromszor lekopogva az asztallapon, alulról felfelé, és aki tud más hatásos ellenszert is, az írja meg).
Délben Jacek aggodalmát fejezte ki a barbával kapcsolatban, mert napok óta nem eszik.
A hídon pedig Fabian felháborodva mondja, hogy az új gépész szóvá tette, hogy nem is borotválkozik. (Viszont erről lehet tudni, hogy merev részeg, mert a külcsínre meglehetősen hiú egyébként, mindig frissen borotváltan jön a hídra, meg arcpakolás meg bedolgozott frizura és minden a világon...) És még méltatlankodott egy ideig, hogy nekünk nincs nap, hogy ne lenne több a munkaidőnk tizenkét óránál... És azután közölte, hogy írjam be a naplóba a delet, és merev derékkal eltántorgott (ez a másik jele annak, hogy be van nyomva, mint a rajzszög...).
Ja, a munkaidő: megcsináltam éjjel a pihenőidő kimutatást, hát az október 744 órájából 374 órát dolgoztam és 370-et "pihentem".
Beszéltem Encsikével, egészen addig, míg az átkozott Voda nem bontotta a vonalat, mert lefogyott a pénz a számláról. Hát ebben a szolgáltatásban nem európai... ez o-vodás... A T-mobil 15 másodperccel a lejárat előtt beszól, hogy nemsokára bontja a vonalat, s az ember nem szentségel, s aki hív, az is hallja. Mert a Voda csak egy sms-t küld, s csak a vonal bontása után, így a másik fél nem érti miért szakadt meg a beszélgetés.
Egy bölcsesség a mai napra: Mily fájdalmas az emberi sors! Szellemünk alighogy megérik, testünk már hanyatlani kezd. Montesquieu


Október 31. vasárnap, úton.
 Éjfélkor tök sötét és tömény alkoholgőz fogad a hídon. A faszi a sarokban ül és alszik. Persze naplót nem írt, két és fél mérföldre el vagyunk esve a rottától (ez most nem olyan nagy baj, de lehetne...). Na, most mi a francot mondjak, amikor majdnem sírva mondja:
- István, ne haragudj... beírod a naplót?
Hát persze, hogy beírom. És valóban nem haragszom. Mert lehetne ilyenkor hülye és arrogáns, kiabálós, kötözködős, de nem, kussol, csendben van, "elvan, mint befőtt a spájzban..."
A baj csak az, hogy már én is vesztésre állok, Jacek már régen vesztett, mert ő ugye három napot mondott, én ötöt, s az most éjfélkor telt le, ha most még rászív, akkor már belép a hatodikba... és kezd idegsítővé válni. Szerintem ma még rátesz egy lapáttal, aztán hétfőn leáll, mert hétfőn már dolog van, mindenféle táviratot kell küldenie. Így volt a beszállás után is.
Egyelőre nem is állítjuk át a hajóórákat, mert nem fogná fel, hogy miért történik. Majd ha kijózanodott, vagy érkezés után.
Éjjel megint írtam, már a végkifejletnél tartok, elértem a félmillió betűt.
Nos, hajnali hatkor mégis úgy döntöttünk, hogy óraállítás van. Úgy néz ki, hogy leállt a szürcsöléssel.
Fél tizenegy felé lejött a kabinba.
- Chief, ne haragudj...
- Nem haragszom, nincs miért. - és ezt így is gondolom. Ugyanis ez nem harag kérdése. Remélem jól látom a helyzetet. Még percekig festegette magát, aztán vissza a hídra.
Ez egyúttal azt is jelenti, hogy nem tévedtem, öt napig tartott varázslat.
Ám az élet nem ilyen egyszerű: este hatkor megint masszívan tántorgott. Szóval tévedtem.
Aki nem mutogatja magát - ragyogni kezd. Aki nem dicsekszik - sikeres lesz. Aki nem követel tiszteletet azt elfogadják vezetőnek. Aki nem küzd senkivel, azzal senki sem képes megküzdeni. Idézetgyűjtemény - Popper Péter gyűjtéséből - Kínai univerzisták

Szolgálati közlemények:

Ha asztali gépen vagy tableten olvasod a naplóm, akkor az oldalsávban találod az előző részek linkjét, ha mobilon, akkor görgess teljesen a lap aljára, ott vannak! 

 A kedvtelési tengeren hajózók minden igényét kielégítő  többkötetes enciklopédia  kötetenként is megrendelhető, megvehető.

Kérem, nézze meg a tájékoztatást: https://www.jachtnavigator.hu/jachtnavigator-iv/    





Megjelent a Hajós legendák, legendás hajósok 2 című könyv. Ha érdekel lépj be a Fészbuk csoportomba, és ott minden információt megtalálsz róla, megrendelheted. A kötetben hajósok és tengerészek sztoriznak. Nem hajósoknak is érdekes olvasmány. Bolti forgalomban nem lesz kapható!



A minap hallottam Bessenyő Pista bácsit, amint bemutatkozik: - Én vagyok Bessenyő ASMBAFMJ István, azaz Bessenyő A Seafalcon Mesél Blogot A Fészbukon Megosztani Javasló István...
Ez mindenkinek szól! Aki nem osztja meg, az úgy jár majd, mint az unokám!!!

Létrehoztam egy Fészbuk oldalt: A Seafalcon mesél. Kattints rá, menj az oldalra, és kedveld, és ezután itt (is) tudod követni a blogbejegyzéseimet. Ugyanis többször előfordul, hogy letiltanak egy csoportban, elvégre ezek a naplórészletek nem illenek tematikus csoportok profiljába. Hiába kérdezem meg, érdekli-e a csoportot, mindig vannak, akik kekeckednek...
Most is veszélyben van egy számomra kedves csoport...

Címkék: napló MV Lys Chris

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://shipengine.blog.hu/api/trackback/id/tr9218029666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása