HTML

Számlálóm:

Könyvvásárló

Csak be kell írnod a keresőbe az írót, vagy a címet...

Hajók, gépek, tengerészek

Egy tengerjáró főgépészéről írt cikk hatására több hozzászóló lelkesedett a témáért, és ez a blog ezért jött létre. Tehát: hajókról, motorokról, főgépekről, kütyükről, gépészekről, kápók történeteiről és efféléről szól ez a blog. A hajó nemcsak tengeren jár, hanem minden vízen, a hajót nemcsak többezer kW-os gép hajtja, de a speedboat is ez a kategória.

Friss topikok

Link Wire

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék

9/11 (1) adriai járat (1) ady (1) aka (1) államadósság (1) anekdota (2) aqaba (1) Aranykapu (1) Balázs Géza (1) Baltic Ice (1) bejrut (1) béla (1) Béla kaftán (10) béla kaftán (23) Berkeley Castle (1) bikaviadal (1) Bilbao (1) bizonyítványok (1) biztonság (2) black gang (1) Black Irish Band (1) blog (1) bodrog (1) bomb (1) bonzsúr indonézia (1) Bosuns Alphabet (1) bős nagymaros (1) Brindisi (1) Brunsbüttel (1) budapest (1) buék (1) Buga Jakab (1) Bukarest (2) bulvár (1) bunkerolás (1) c (1) capstain shanty (1) chrys (1) Ciprus (1) Clavigo (7) Corvus J (1) costa concordia (11) costa crociere (1) Czakó Gábor (1) Dagenham (1) dalszöveg (1) David Coffin (1) ddr. capt. Juba Ferenc (1) De Ruyter (1) distress (2) dsc (1) Dumbrody (1) duna (2) duna tengerjáró (1) Dunbrody (1) edmond (1) epirb (4) értékmentés (1) esküvő (2) evezés (7) fabiola (1) Fairport Convention (1) farbi (1) Farfaraway (1) farsang (1) félmilliomodik (2) fényképezőgép (1) Fluvius (1) fogászat (1) forróság (1) futball (1) garay (1) gdynia (1) genova (1) gépész (2) gépgyár (1) gépház (1) german sky (1) Ger Loughlin (1) gmdss (4) Greenore (1) Grip (1) hajó (9) hajógyár (1) hajókatasztrófa (1) hajósbál (1) hajózás (3) Hans Albers (1) Három királyok (1) hazautazás (1) hibajavítás (1) Hóki (1) honlap (1) hőség (1) huba (1) Humber (1) humber (1) humor (3) Husnes (1) inmarsat c (1) internet (1) Irish Rovers (1) ír népdal (1) isartal (4) Jachtnavigátor (1) JFK (1) johanna (1) John Kanaka (1) kalóz (1) kalóztámadás (4) karácsony (3) Karmöy (2) katalógusfeleség (1) Kécza Sanyi (8) keresés (1) Kıbrıs (1) kihajózás (1) kisbér (1) kk döntő (1) könyvkiadás (2) Kopervik (1) környezetszennyezés (1) Kossuth Rádió (1) Közelről (1) kvargli (1) Labuan (1) láng (1) Legendás hajósok (1) Levi (1) Le Havre (1) lirycs (1) lys (1) Lys Carrier (2) Lyubov Orlova (1) M/S Székesfehérvár (1) Magyar Nemzet Magazin (1) mahart (14) Maláj (4) Malajzia (2) Marseille (6) mayday (1) Mechanicy Shanty (1) mentés (1) mentőtutaj (1) minarik lászló (1) mini magyarország (1) MN Magazin (1) mob (1) moerdijk (1) moon (1) Mostaganem (1) Mr1 (1) ms (1) ms radnóti (1) MV Clipper Caraibes (12) mv humber (1) MV Isartal (49) MV Kambo (14) MV Lys Carrier (25) MV Lys Chris (46) MV Lys Chris 2 (32) MV Petra (38) MV Priwall (20) MV Priwall-2 (12) MV RMS Andromeda (57) nagyszekelyistvan.hu (1) napló (348) Napló (2) nato (1) navtex (3) New Ross (2) Niklas (8) Norb (1) norvégia (1) nosztalgia (1) novella (1) nyikolajev (1) nyugdíjas klub (1) óceáni (6) óceáni evezés (6) off (1) off hire (1) olvasás éjszakája (1) Oran (2) orosz (3) összeütközés (1) Padua (24) Párizs (1) Pelyhecske (1) Pierre (1) Plomin (5) potyautas (3) president (15) privatizáció (1) rabszolgaság (1) rakonczay (8) rapid (1) réni (2) rijeka (1) Santander (3) sart (1) Sauda (2) sex (1) shanty (23) Sharpness (3) shelter (1) Shenandoah (1) Shogun (1) Skinny Lister (1) spanyolország (3) statisztika (1) stratégia (1) Strzemionego! (1) sunndalsöra (1) Svelgen (3) Swarzanegger (1) szarkeverés (1) szavak a hullámok hátán (6) széchenyi (1) székesfehérvár (1) szeremley (1) szótár (3) sztori (37) szuezi csatorna (1) tata (1) tengeralatti kábel (1) tengerész (1) Tengerészeti Világnap (1) Tengerészéveim (6) tengerésznóta (22) tengerésztörténet (6) tengerhajózás (5) tengeri körzet (1) térkép (1) terv (1) The Dubliners (2) The Midshipmen Glee Club (1) The Pouges (2) The Seekers (1) Tisztás (1) Tolkien (1) tricolor (1) trieszt (1) Trieszt (1) Tutajos (1) t com (1) új (1) újságcikk (1) union (1) US shanty (1) Valencia (1) Van Damme (1) vasas (1) velence (1) Veperdi András (6) vészhelyzet (19) vicc (1) videó (4) video (3) virág (1) vitéz (1) Woody Guthrie (1) zátony (1) Kopervik (1) Napló (1) tengerésznóta (1) Címkefelhő

2004.

November 25. csütörtök, Thamshaven, úton, Sunndalsöra. Háromnegyed éjfélkor mentek el. Fél ötkor csörgettem meg a telefont, már teljes manőverkész hacukában voltam a konyhában, amikor a barba mint az eszelős rohan le. Láttam, mérges mint a nyavalya, de nem tudtam, hogy miért. Rohant hátra, akkor már sejtettem, hogy az a baj, hogy nem megy a főgép. A regula az, hogy indulás előtt fél órával kell indítani, hogy kellőképp bemelegedjen. Nos Edi nem ébredt fel, Fabian lengyel-orosz szóözönt zúdított rá, és mivel "kurwa" volt az első és minden második szava, nyilván nem dicsérte.
Aztán méltatlankodva mondja:
- István, azt mondja a gépész, hogy senki se keltette. Hát mi ez, a hotel Radisson? Vegyen egy vekkert egy dollárért... - ebben bizony igaza van.
Ötkor mindenki kész, csak a révkalauz sehol. Illetve bejönne a rakpartra, de emiatt az idióta biztonsági rendszer miatt ki van zárva, azaz a kapu be van csukva, és persze senki sincs, aki beengedné... Csók az összes amerikainak aki bűnös ennek az ökörségnek a kitalálásában (illetve a gondolkodás nélküli, minden kikötőre való alkalmazásában...). Azért fél hatkor elindultunk. Ekkor mehettem aludni.
Finomat csicsikáltam.
Őrségváltáskor a barba kikérdezett az Isartalról. Valószínűleg oda fog menni.
Ötkor érkeztünk, elkezdték a berakást, mindenki eltűnt, csak én őriztem a házat.
Vito megint vett egy telefont. Ez már az isten tudja, hanyadik. Hogy mit csinál annyi norvég SIM kártyával?
Ha birtokolni akarsz, nem szabad igényelned. - Kahlil Gibrán: Bolond - Homok és Tajték


November 26. péntek, Sunndalsöra, úton. 
Fárasztó nap. Sokat kellett rohangálnom, egykor indultunk, az őrség alatt a lábamat masszírozgattam... A halászkatasztrófás, postásos, bábás pilot volt a kalauzunk. Mielőtt valaki azt hinné, hogy megbolondultam, elárulom: ugyanez a pasi a Lys Carrieren mesélte ezeket a sztorikat. Most nem ismétlem, benne van az akkori naplómban.
Este volt egy sikertelen beszélgetésem az asszonnyal. Este hatkor hívott, nem tudtam felvenni, mert őrség átadás átvétel volt. Aztán később, amikor már mentem lefelé a hídról, újra csöngött a mobil. Másfél perc után pedig a vonal ment el mert azt hiszem lebeszéltük az összes pénzt... Azért a Voda nem egy komoly, "európai" cég. Hogy lehet figyelmeztetés nélkül megszakítani a vonalat? Tahó, degenerált vadbarmok! Arról nem is beszélve, hogy Norvégiából nem tudok telefonálni.

A szerelem nem más, mint a szerelmesek közötti fátyol. - Kahlil Gibrán: Bolond - Homok és Tajték

November 27. szombat, úton. Jó ocsmány nap. Veszettül dülöngéltünk, még ebédelni se igen lehetett, hiszen ma eintopf van, azaz csak leves. Megettem a kolbászt belőle, slussz. Remélem, estére elmúlik. Hajnalban megérkezünk...

Az a férfi, aki az asszonyok apró hibáit nem tudja megbocsátani, sohasem fog örülni nagy erényeiknek. - Kahlil Gibrán: Bolond - Homok és Tajték

November 28. vasárnap, úton, Karmöy.
 Ilyen nincs! Éjféltől gyönyörű derült ég, süt a hold, a manőverkor meg elkezdetett zuhogni, mintha dézsából öntötték volna! Ronggyá áztam... Viszont ma nem dolgoznak.
Eléggé búval bélelt vagyok, mert éjjel már másodszor ébredtem arra, hogy a jobb kezem is zsibbad, az ujjaim ugyanolyan érzéketlenek, mint a balon. Ezzel viszont az is kiderült, hogy a bal kezemen nem a szoros óraszíjtól keletkezett a baj. Ezen kívül egyszer a hüvelykujjam is elzsibbadt, amikor hosszabban írtam kézzel. (Ha jól belegondolok, alig írok tollal vagy ceruzával!) Pár szó, egy-egy bejegyzés, de folyamatosan hosszabb szöveget semmit.
A barátság mindig kellemes felelősség legyen és sohasem kedvező alkalom. - Kahlil Gibrán: Bolond - Homok és Tajték

November 29. hétfő, Karmöy. A szokásos nap: rakodás, eső, napfény, térképjavítás, útvonalkészítés. Most nincs kedvem naplót írni...
De annyit azért csak elmondok, hogy kaptam Manutól (Emanuel) egy CD-t, teljesen tiszta, és szép eredeti portugál nyelvű szöveggel, szép romantikus számokat énekel a szép Fernando Santana (és Szabolcs azt mondta, nem baj, ha nyálas zene...), amiket átveszek. Vito két Zöldfoki szigeteki lemezt adott kölcsön, azon viszont kreol szövegű számok vannak, hadd tanulja meg a gyerek, hogy mit jelent a "nha". Viszont a kreol muzsika tetszik, mert nagyon jó háttérzene, lassú számok, az egyik lemez címe az is, hogy Les Meilleurs Slows azaz "A legjobb lassúk" (ezt jól összehozták franciából és angolból).

A viking pehelycukorka


Este manőver, visszaálltunk a fő rakpartra. Ilyenkor ugye az embernek van mindenféle dolga, és eközben elkeveredtem az irodákba is. Dolgom végeztével jövök ki, az ajtónál egy nagy műanyag gömb, tele szép citromsárga-rózsaszín izékkel. Olyan puha pehelycukornak nézett ki, biztos tudod, mire gondolok. Afféle vatta állagú, könnyen összenyomható és olvad a szájban... A gömb alatt egy tekerőke, ami nyilván kiad egy szem nyali-falit. Ez persze nem elképzelhetetlen, mert ezek a viking népek ingyen kapják a teát, kakaót, kávét, és narancslevet, hát akkor a cukorkát miért ne?
Tekertem egyet, mert nem vagyok mohó, bekaptam, hát az állaga valóban olyan szivacsos, puha, csak nem édes, és nem olvad. Mert a használati utasítást kiolvasva rájöttem, hogy mit eszem: zajvédő füldugót.
Még jó, hogy nem a használtak gyűjtője volt...
Tízkor leálltak mert egy dög nagy hajó érkezett, azt kellett kikötniük a melósoknak, holnap folytatják. Akkor viszontlátásra holnap...
Addig nem fogjuk egymást megérteni, amíg a nyelvet hét szóra nem fogjuk redukálni! - Kahlil Gibrán: Bolond - Homok és Tajték


Szolgálati közlemények:

Ha asztali gépen vagy tableten olvasod a naplóm, akkor az oldalsávban találod az előző részek linkjét, ha mobilon, akkor görgess teljesen a lap aljára, ott vannak!

 
Megjelent a Hajós legendák, legendás hajósok első és második kötete a Helma kiadónál! Az, hogy ez teljesen más kiadás mint a nyomtatott, azt a borítók is mutatják.

Ez a kiadó csak e-könyvet és hangoskönyvet publikál, így egyelőre nagyon kicsi az átfedés a papír alapú könyvek és az e- és hangoskönyvek olvasótábora között! Aki az első kötetre várt, az most megvásárolhatja e-könyv formában: pdf, epub, mobi. El kell menni a kiadó honlapjára, és ott ki lehet választani, hogyan akarod megvenni, természetesen majd féláron, mint a nyomtatott könyv lenne.

A második kötet természetesen kapható papírra nyomtatva, de ha tableten vinnéd hajóra, e-könyv formátumban is megveheted, ha érdekel lépj be a Fészbuk csoportomba, és ott minden információt megtalálsz róla, megrendelheted. A kötetben hajósok és tengerészek sztoriznak. Nem hajósoknak is érdekes olvasmány. Bolti forgalomban nem lesz kapható!




A minap hallottam Bessenyő Pista bácsit, amint bemutatkozik: - Én vagyok Bessenyő ASMBAFMJ István, azaz Bessenyő A Seafalcon Mesél Blogot A Fészbukon Megosztani Javasló István...
Ez mindenkinek szól! Aki nem osztja meg, az úgy jár majd, mint az unokám!!!

Létrehoztam egy Fészbuk oldalt: A Seafalcon mesél. Kattints rá, menj az oldalra, és kedveld, és ezután itt (is) tudod követni a blogbejegyzéseimet. Ugyanis többször előfordul, hogy letiltanak egy csoportban, elvégre ezek a naplórészletek nem illenek tematikus csoportok profiljába. Hiába kérdezem meg, érdekli-e a csoportot, mindig vannak, akik kekeckednek...
Most is veszélyben van egy számomra kedves csoport...

Címkék: napló MV Lys Chris

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://shipengine.blog.hu/api/trackback/id/tr9818057238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása