HTML

Számlálóm:

Könyvvásárló

Csak be kell írnod a keresőbe az írót, vagy a címet...

Hajók, gépek, tengerészek

Egy tengerjáró főgépészéről írt cikk hatására több hozzászóló lelkesedett a témáért, és ez a blog ezért jött létre. Tehát: hajókról, motorokról, főgépekről, kütyükről, gépészekről, kápók történeteiről és efféléről szól ez a blog. A hajó nemcsak tengeren jár, hanem minden vízen, a hajót nemcsak többezer kW-os gép hajtja, de a speedboat is ez a kategória.

Friss topikok

Link Wire

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék

9/11 (1) adriai járat (1) ady (1) aka (1) államadósság (1) anekdota (2) aqaba (1) Aranykapu (1) Balázs Géza (1) Baltic Ice (1) bejrut (1) béla (1) Béla kaftán (10) béla kaftán (23) Berkeley Castle (1) bikaviadal (1) Bilbao (1) bizonyítványok (1) biztonság (2) black gang (1) Black Irish Band (1) blog (1) bodrog (1) bomb (1) bonzsúr indonézia (1) Bosuns Alphabet (1) bős nagymaros (1) Brindisi (1) Brunsbüttel (1) budapest (1) buék (1) Buga Jakab (1) Bukarest (2) bulvár (1) bunkerolás (1) c (1) capstain shanty (1) chrys (1) Ciprus (1) Clavigo (7) Corvus J (1) costa concordia (11) costa crociere (1) Czakó Gábor (1) Dagenham (1) dalszöveg (1) David Coffin (1) ddr. capt. Juba Ferenc (1) De Ruyter (1) distress (2) dsc (1) Dumbrody (1) duna (2) duna tengerjáró (1) Dunbrody (1) edmond (1) epirb (4) értékmentés (1) esküvő (2) evezés (7) fabiola (1) Fairport Convention (1) farbi (1) Farfaraway (1) farsang (1) félmilliomodik (2) fényképezőgép (1) Fluvius (1) fogászat (1) forróság (1) futball (1) garay (1) gdynia (1) genova (1) gépész (2) gépgyár (1) gépház (1) german sky (1) Ger Loughlin (1) gmdss (4) Greenore (1) Grip (1) hajó (9) hajógyár (1) hajókatasztrófa (1) hajósbál (1) hajózás (3) Hans Albers (1) Három királyok (1) hazautazás (1) hibajavítás (1) Hóki (1) honlap (1) hőség (1) huba (1) Humber (1) humber (1) humor (3) Husnes (1) inmarsat c (1) internet (1) Irish Rovers (1) ír népdal (1) isartal (4) Jachtnavigátor (1) JFK (1) johanna (1) John Kanaka (1) kalóz (1) kalóztámadás (4) karácsony (3) Karmöy (2) katalógusfeleség (1) Kécza Sanyi (8) keresés (1) Kıbrıs (1) kihajózás (1) kisbér (1) kk döntő (1) könyvkiadás (2) Kopervik (1) környezetszennyezés (1) Kossuth Rádió (1) Közelről (1) kvargli (1) Labuan (1) láng (1) Legendás hajósok (1) Levi (1) Le Havre (1) lirycs (1) lys (1) Lys Carrier (2) Lyubov Orlova (1) M/S Székesfehérvár (1) Magyar Nemzet Magazin (1) mahart (14) Maláj (4) Malajzia (2) Marseille (6) mayday (1) Mechanicy Shanty (1) mentés (1) mentőtutaj (1) minarik lászló (1) mini magyarország (1) MN Magazin (1) mob (1) moerdijk (1) moon (1) Mostaganem (1) Mr1 (1) ms (1) ms radnóti (1) MV Clipper Caraibes (12) mv humber (1) MV Isartal (49) MV Isartal 2 (26) MV Kambo (14) MV Lys Carrier (25) MV Lys Chris (46) MV Lys Chris 2 (36) MV Petra (38) MV Priwall (20) MV Priwall-2 (12) MV RMS Andromeda (57) nagyszekelyistvan.hu (1) napló (378) Napló (2) nato (1) navtex (3) New Ross (2) Niklas (8) Norb (1) norvégia (1) nosztalgia (1) novella (1) nyikolajev (1) nyugdíjas klub (1) óceáni (6) óceáni evezés (6) off (1) off hire (1) olvasás éjszakája (1) Oran (2) orosz (3) összeütközés (1) Padua (24) Párizs (1) Pelyhecske (1) Pierre (1) Plomin (5) potyautas (3) president (15) privatizáció (1) rabszolgaság (1) rakonczay (8) rapid (1) réni (2) rijeka (1) Santander (3) sart (1) Sauda (2) sex (1) shanty (23) Sharpness (3) shelter (1) Shenandoah (1) Shogun (1) Skinny Lister (1) spanyolország (3) statisztika (1) stratégia (1) Strzemionego! (1) sunndalsöra (1) Svelgen (3) Swarzanegger (1) szarkeverés (1) szavak a hullámok hátán (6) széchenyi (1) székesfehérvár (1) szeremley (1) szótár (3) sztori (37) szuezi csatorna (1) tata (1) tengeralatti kábel (1) tengerész (1) Tengerészeti Világnap (1) Tengerészéveim (6) tengerésznóta (22) tengerésztörténet (6) tengerhajózás (5) tengeri körzet (1) térkép (1) terv (1) The Dubliners (2) The Midshipmen Glee Club (1) The Pouges (2) The Seekers (1) Tisztás (1) Tolkien (1) tricolor (1) trieszt (1) Trieszt (1) Tutajos (1) t com (1) új (1) újságcikk (1) union (1) US shanty (1) Valencia (1) Van Damme (1) vasas (1) velence (1) Veperdi András (6) vészhelyzet (19) vicc (1) videó (4) video (3) virág (1) vitéz (1) Woody Guthrie (1) zátony (1) Kopervik (1) Napló (1) tengerésznóta (1) Címkefelhő

Rossz hírem van: A Seafalcon mesél oldalamat feltörték, és attól tartok, hogy viszik a fészbuk profilomat is. Ezért készítettem egy új profilt, teljesen függetlenül a jelenlegitől, hogy ha megtörténik a baj, tudjam folytatni a dolgaimat. Ha bejelölsz, akkor a Székely István Attila névre hallgató profilomnál tedd! Itt a linkje!
Viszont a naplónál azt találtam ki, hogy hírlevélszerűen fogom küldeni a linkeket, így aki szeretné továbbra is olvasni, azt kérem, hogy privátban jelezze a messengeremen azzal, hogy megadja az ímél címét, lehetőleg az új profil messengerében!. Nem azonnal indítom a hírlevelet, de belátható időn belül.


M/V ISARTAL

2006

FEBRUÁR

Február 10. péntek, úton. Jaj, de jó, elviselhető a lityegés, sőt délutánra szinte megszűnt. Még beszéltem az asszonnyal, kihasználva, hogy a part mentén megyünk.
Viszont apát nem tudtam felhívni (hiszen én nem tudok hívást kezdeményezni Norvégiából mobilon), pedig együtt szerettem volna örülni vele a jó híreknek: kiadják a Bocskai könyvét, két másik kézirattal együtt (ha jól mondta az asszony) gyanítom ez az Irodalmi Múzeum beváltott ígérete. Aztán ötnapos meghívást is kapott Erdélyből.
Na, majd otthon!
Valamelyik reggel hallgatom a Kossuthot (ezen a vidéken jól jön reggel hatig, akkor ráül egy holland adó, ami feltűnő szemétség, mert ugyanaz, amelyik a 675 Mhz-en is ad), és hallom - ekkor elég rosszul jött -, hogy meghalt... Péter, 68 éves korában. A vezetéknévbe belesercegett valami. Az a rossz érzésem, hogy Müller Péterről lehet szó. Ami ezt az érzést erősítette, hogy több filmnek volt a forgatókönyvírója. Bár a drámáit is kellett volna említeni, de lehet, hogy meg is tették egy sercegés alatt. Ha igen, akkor ő már tudja, mi az igazság... (De szerencsére nem! Otthon utánanéztem.)

Február 11. szombat, úton. Megyünk. Ennyi. Elment mellettünk egy 320 méter hosszú tanker. Dariusz meglehetősen szótlan, én meg nem forszírozom a dumát.
Jan ma betlizett. Ebédre szombaton a német egytálétel (eintopf) szokott lenni. De ennek egy tartalmas levesnek kell lenni, kolbásszal és hússal. Kaptunk egy káposztalevest, néhány rágós marhahússal. Hát minden volt, csak nem tartalmas. Vacsorára - hogy kárpótolva legyünk -, főtt krumpli, főtt tojás tormamártással. Nem csoda, ha ebéd után két szelet vajas kenyeret is megettem, és a vacsi után is tudtam enni a hidegből.

Február 12. vasárnap, úton. Megyünk, ennyi. Alkottam egy filmet. Találtam 20 másodpercnyi 8 mm-es mozifilmet Nagyszékelyről, ebből készítettem egy 3 perces videofilmet.

Február 13. hétfõ, úton. Hajnalban sűrű ködben jöttünk, és persze ilyenkor se maradnak a halászok otthon, hogy a macska rúgja meg őket! Érthetetlen, hol szerzik a jogosítványukat?
Délután élénk telekommunikációs forgalmam volt!
Persze a bekapcsolás után Encsike jelentkezett. Amíg beszéltünk í-mélt kaptam Alextől, aki a Lys Chrisen váltott. Az iránt érdeklődött, hogy mi van velem, én váltom-e? Meg azt is jelezte, lehet, hogy Péter Pan váltja Edut, a gépészt.
Válaszoltam, én is kérdeztem, a hajóról, Liebéről.
Utána sms ment Péternek, hogy a verebek azt csiripelik, hogy visszamegy a Lys Chrisre, tud-e errõl valamit? Hamarost csöngött a telefon, Péter hívott.
- Honnan tudod? - kérdezte. - Holnap indulok Sunndalsörába.
Így a hír igaznak bizonyult.
Ezután felhívott G. Gyula, hogy megtudakolja, mire szavazok: a kocsmára vagy a klubhelyiségre. Úgy látszik most demokratikusan fog eldőlni, hogy hol tartjuk a MATE üléseket. Aztán két részre szakadunk: egy kocsmás és egy klubos frakció alakul.
Utána kitaláltam, hogy sms-t küldök a szemklinikára a doktor nénimnek (ha ezt tudná, vagy húsz évvel fiatalabb!), és kértem egy í-mél címet azzal, hogy elküldök pár fotót a szemem sarkáról (hasonlóan néz ki, mint a másik volt, és onnan a múlt tavasszal ki kellett operálni egy csomót), és utána beszélünk telefonon, hogy mit lehet tenni? Remélem, nem kell hazamennem.
Két perc múlva megkaptam az í-mél címét, így Livornóból küldöm a képeket. Ezt csináld meg húsz évvel ezelőtt! Este még beszéltem Encsivel, elmondtam a forgalmat.
Végül Alex írt újabb sms-t és abban írta, hogy megint engem fog váltani, azaz három és fél hónap múlva itt a helye!

Február 14. kedd, úton. Romlik az idő elfele. Meg a Kossuth se jön már olyan jól.

Február 15. szerda, úton. Éjfélkor arra mentem fel, hogy ítéletidő van. Egész Európa körül be van durranva mindenütt, csak Gibraltárnál nincs érvényes viharjelzés. Most másodszor fordult elő velem a hajózásom során, hogy halálfélelmem volt a hídon. Elõször ugyanitt, Ushantnál 1995 januárjában a Pancon 3 hajón, és most. Ez a mostani köszönhető a hülye berakásnak, mert ezer tonna az orrban, ezer tonna a raktár végében hallatlan nagy hajlító nyomatékot eredményez (túl a tűréshatáron eltörik a hajó). És milyen érdekes: akkor szűnt meg a félelem, amikor az orra magasra emelkedett, egy hullám alávágott, és a híd millió darabra akart szétesni, minden vitustáncot járt, az újonnan beszerelt navtex kirepült a helyéről, csak a kábelek tartották, hogy ne zúgjon le a földre. Ajtók nyíltak, fiókok csúszkáltak, dossziék röpködtek.
Ha ezt kibírtuk, akkor minek majrézni, nem igaz?
Persze Dariusz két perc múlva megjelent a hídon (fél négykor), és végül ötkor följött, leküldött, ha egyszer nem tud aludni, minek legyen fent a kabinban. Igaza van.
Délelőtti kávénál beszélgettünk Jannal és Romekkel. Szóba kerültek a lengyel-magyar különbségek, és sajnos mindenben a polyákok járnak jobban, a személyi jövedelemadó alacsonyabb náluk, magasabbak a limitek, alacsonyabb az ÁFA, stb. Jan mondta, hogy a mostani kormány vissza akarja állítani a családi jövedelemadózást.
- Hogyan, nálatok volt? És kinek jó? - kérdeztem.
- A szegények számára feltétlenül jó, ezért is szüntette meg az előző szocialista kormány, a mostani újra be akarja vezetni.
Na, emberek, amelyik párt ezt tűzi a zászlajára, arra kell szavazni, már az ország szegényebb felének. Sajnos ebben mi (az én családom) nem vagyunk érdekeltek, de azért ha ez a jobb, ez nyerjen. Az a sajnos, hogy erről semmit se hallok a rádióban (abban az időszakban, amikor hallgathatom, ráadásul mától ez is a múlté, mert már a spanyol és az arab teljesen elnyomja szegény Kossuth Lajos rádiót!)

 

A videón Mikola alakítása a fő attrakció!

 

ITT EGY ELMARADT VIDEO:


Sunndalsöra




Ez egy elmaradt videó a második részből.

 



Szolgálati közlemények:


Ha asztali gépen vagy tableten olvasod a naplóm, akkor az oldalsávban találod az előző részek linkjét, ha mobilon, akkor görgess teljesen a lap aljára, ott vannak!
 
Megjelent a Hajós legendák, legendás hajósok első és második kötete, valamint a Szavak a hullámok hátán a Helma kiadónál! Az, hogy ez teljesen más kiadás mint a nyomtatott, azt a borítók is mutatják.

Hajós legendák, legendás hajósok ez az első kötet linkje. Ez nyomtatva már nem fog megjelenni, így ha érdekel, itt tudod megvenni!

Hajós legendák, legendás hajósok 2 a második kötet linkje. Ebből még van nyomtatott példány a Plimsoll Zrt. kiadásában.

Szavak a hullámok hátan ez az összegyűjtött tengerész, hajós, vitorlások szavainak gyűjteménye, ebből se lesz már nyomtatott kiadás, amit szintén a Plimsoll kft. szponzorált. Erről áprilisban egy tudományos konferencián fogok előadást tartani...

                  


Ez a kiadó (Helma.hu) csak e-könyvet és hangoskönyvet publikál, így egyelőre nagyon kicsi az átfedés a papír alapú könyvek és az e- és hangoskönyvek olvasótábora között! El kell menni a kiadó honlapjára, és ott ki lehet választani, hogyan akarod megvenni, természetesen majd féláron, mint a nyomtatott könyv lenne.

Ha érdekelnek a könyveim és tengerész sztorik, lépj be a Fészbuk csoportomba Nem hajósoknak is érdekes olvasmány. Bolti forgalomban egyik könyvem sem kapható!


A minap hallottam Bessenyő Pista bácsit, amint bemutatkozik: 
- Én vagyok Bessenyő ASMBAFMJ István, azaz Bessenyő A Seafalcon Mesél Blogot A Fészbukon Megosztani Javasló István...

Ez mindenkinek szól! Aki nem osztja meg, az úgy jár majd, mint az unokám!!! (Milyen érdekes, majd egy éve minden blogban megjelennek ezek a szövegek, és eddig senkit sem érdekelt, hogyan járt az unokám! ) 

Létrehoztam egy Fészbuk oldalt: A Seafalcon mesél. Kattints rá, menj az oldalra, és kedveld, és ezután itt (is) tudod követni a blogbejegyzéseimet. Ugyanis többször előfordul, hogy letiltanak egy csoportban, elvégre ezek a naplórészletek nem illenek tematikus csoportok profiljába. Hiába kérdezem meg, érdekli-e a csoportot, mindig vannak, akik kekeckednek...
Most is veszélyben van egy számomra kedves csoport...

Címkék: napló MV Isartal 2

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://shipengine.blog.hu/api/trackback/id/tr1118486561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása